Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 101006

Rani jezični razvoj i AB pogreška


Ljubešić, Marta; Brozović, Blaženka; Ivšac, Jasmina
Rani jezični razvoj i AB pogreška // Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Rani jezični razvoj i AB pogreška
(Eary Language Development and A not B Response)

Autori
Ljubešić, Marta ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001

Skup
15. psihologijski skup Dani Ramira Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13-15.12.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
pretpostavke jezičnoga razvoja; memorijski zadatak; razvojne promjene
(prerequisites of language development; memory task; developmental changes)

Sažetak
Rani jezični razvoj ima perceptivne, memorijske i socijalno-kognitivne pretpostavke, a njihova narušenost mijenja proces jezičnoga razvoja. Stoga je u istraživanju ranog jezičnog razvoja potrebno pratiti i ova razvojna područja s ciljem istraživanja razvojnog međuodnosa varijabli. Piagetovo (1954) otrkriće da na četvrtom stupnju senzomotoričkog razvoja djeca rade tzv. AB pogrešku dobilo je u kasnijim godinama nova, neuropsihološka tumačenja koja ujedno govore o većoj složenosti ovog fenomena negoli je Piaget pretpostavljao. AB pogreška je jedan od najčešće proučavanih aspekata permanentnosti objekta s razređenim načinom ispitivanja i ocjenjivanja uratka, te smo je uključili u naše pilot istraživanje ranog komunikacijskog i jezičnog razuvoja zdrave djece i djece s mozgovnim lezijama. U radu se prikazuju praćenja dvoje zdrave djece od njihova osmog do dvanaestog mjeseca života u izvođenju AB zadatka i u ranom jezičnom razvoju. Djeca su ispitivana svaka dva tjedna jer smo željeli detaljno pratiti razvojne promjene. Situacije testiranja su snimane na video-traku i naknadno analizirane. Rani jezični razvoj djece praćen je komunikacijskom razvojnom ljestvicom koju su ispunjavale majke, a razvojne promjene u svim promatranim varijablama analizirane su INDIF metodom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013003

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Ljubešić, Marta; Brozović, Blaženka; Ivšac, Jasmina
Rani jezični razvoj i AB pogreška // Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ljubešić, M., Brozović, B. & Ivšac, J. (2001) Rani jezični razvoj i AB pogreška. U: Bratko, D., Galešić, M. & Butković, A. (ur.)Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa.
@article{article, year = {2001}, pages = {36}, keywords = {prerequisites of language development, memory task, developmental changes}, title = {Eary Language Development and A not B Response}, keyword = {prerequisites of language development, memory task, developmental changes}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo i Odsjek za psihologiju}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }