Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rani jezični razvoj i AB pogreška (CROSBI ID 487201)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ljubešić, Marta ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina Rani jezični razvoj i AB pogreška // Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju, 2001. str. 36-x

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Brozović, Blaženka ; Ivšac, Jasmina

hrvatski

Rani jezični razvoj i AB pogreška

Rani jezični razvoj ima perceptivne, memorijske i socijalno-kognitivne pretpostavke, a njihova narušenost mijenja proces jezičnoga razvoja. Stoga je u istraživanju ranog jezičnog razvoja potrebno pratiti i ova razvojna područja s ciljem istraživanja razvojnog međuodnosa varijabli. Piagetovo (1954) otrkriće da na četvrtom stupnju senzomotoričkog razvoja djeca rade tzv. AB pogrešku dobilo je u kasnijim godinama nova, neuropsihološka tumačenja koja ujedno govore o većoj složenosti ovog fenomena negoli je Piaget pretpostavljao. AB pogreška je jedan od najčešće proučavanih aspekata permanentnosti objekta s razređenim načinom ispitivanja i ocjenjivanja uratka, te smo je uključili u naše pilot istraživanje ranog komunikacijskog i jezičnog razuvoja zdrave djece i djece s mozgovnim lezijama. U radu se prikazuju praćenja dvoje zdrave djece od njihova osmog do dvanaestog mjeseca života u izvođenju AB zadatka i u ranom jezičnom razvoju. Djeca su ispitivana svaka dva tjedna jer smo željeli detaljno pratiti razvojne promjene. Situacije testiranja su snimane na video-traku i naknadno analizirane. Rani jezični razvoj djece praćen je komunikacijskom razvojnom ljestvicom koju su ispunjavale majke, a razvojne promjene u svim promatranim varijablama analizirane su INDIF metodom.

pretpostavke jezičnoga razvoja; memorijski zadatak; razvojne promjene

nije evidentirano

engleski

Eary Language Development and A not B Response

nije evidentirano

prerequisites of language development; memory task; developmental changes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

36-x.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažeci priopćenja / Dani Ramira Bujasa

Bratko, Denis ; Galešić, Mirta ; Butković, Ana

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo i Odsjek za psihologiju

Podaci o skupu

15. Psihologijski skup: Dani Ramira Bujasa

predavanje

13.12.2001-15.12.2001

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Demografija