Nikola Strmić i Antonio Ravasio – nositelji glazbenoga života u Zadru u drugoj polovini 19. stoljeća (CROSBI ID 266648)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Burić Ćenan, Katica
hrvatski
Nikola Strmić i Antonio Ravasio – nositelji glazbenoga života u Zadru u drugoj polovini 19. stoljeća
Gotovo cijelu drugu polovinu 19. stoljeća u Zadru obilježila su dvojica glazbenika, prijatelji još iz studentskih dana, Zadranin Nikola Strmić i Talijan iz Bergama Antonio Ravasio. Neumornim, kreativnim i nesebičnim djelovanjem, gotovo cijeloga života, posredno ili neposredno, utjecali su na zadarske glazbenike, glazbena društva, repertoar, publiku, odnosno kompletan kulturni život Zadra. Strmić, osim što je bio skladatelj i violinist, organizirao je i glazbeni život u gradu, a Ravasio, uz to što je bio klavirist, dirigent, maestro di cappella zadarske katedrale i skladatelj, bio je i uvaženi pedagog. Upravo zbog njih glazbeni je život Zadra vrlo brzo postao živ, bogat, raznovrstan i prepoznatljiv i izvan gradskih zidina (u Zagrebu, Trstu, Milanu itd.). Premda se hrvatska glazbena historiografija u nekoliko kratkih navrata bavila Strmićem (B.Širola, J. Bezić, E. Stipčević, Z. Blažeković, V. Katalinić), on još uvijek nije dobio svoje pravo mjesto pod hrvatskim kulturno-umjetničkim ›suncem‹. O Ravasiju su pisali ondašnji historičari C. Ballarin i P. Peretti, a novija ga historiografija gotovo uopće ne spominje. Cilj je, dakle, ovoga rada, ukazati na znatan doprinos dvojice glazbenika u okviru zadarske, ali i hrvatske glazbene baštine, kao i dati prilog daljnjoj detekciji i sistematizaciji njihovih djela.
Nikola Strmić, Antonio Ravasio, Zadarska filharmonija, druga polovina 19. stoljeća, Zadar
nije evidentirano
engleski
Nikola Strmić and Antonio Ravasio – Promoters of Musical Life in Zadar in the Second Half of the 19th Century
nije evidentirano
Nikola Strmić, Antonio Ravasio, Zadar philharmonics, second half of the 19th century, Zadar
nije evidentirano
Podaci o izdanju
13 (1)
2018.
121-142
objavljeno
1330-1128
2584-4059
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti