Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije (CROSBI ID 678297)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije // Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra (ur.). 2018. str. 467-485

Podaci o odgovornosti

Vranković, Biljana ; Vuk, Ružica ; Tretinjak, Ira

hrvatski

Ispitivanje viših kognitivnih razina u ispitima državne mature u Republici Hrvatskoj ‒ primjer ispita iz Geografije

U radu su prikazane promjene strukture ispita i rezultati analiza ispita državne mature iz Geografije provedenog na ljetnom roku školske godine 2016./2017. U ispitu je povećan udio zadataka kojima se ispituju obrazovni ishodi na višim kognitivnim razinama u odnosu na zadatke kojima se ispituju činjenična znanja. Takvim pristupom nastoji se povećati razina kvalitete nastave i razina znanja, vještina i kompetencija koje bi svaki učenik trebao steći na kraju svojega srednjoškolskog obrazovanja, a time i potaknuti promjene u cjelokupnome obrazovnom sustavu. Geografija je izborni predmet na državnoj maturi koji se pristupnicima vrednuje za upis na studij geografije. Svrha je ispita selekcijska, tj. njime se žele razlikovati pristupnici koji postižu najbolje rezultate u tome nastavnom predmetu. Ispitivanjem obrazovnih ishoda na višim kognitivnim razinama nastoji se povećati prediktivna valjanost ispita državne mature i na temelju rezultata izdvojiti pristupnike koji će imati najbolji uspjeh na studiju. U radu je prikazana psihometrijska analiza cijelog ispita, zatim analiza prema sadržajnim područjima ispitivanja, vrstama zadataka i kognitivnim razinama, odnos ispitanih znanja i geografskih vještina te primjeri zadataka kojima se ispituju više razine znanja i geografskih vještina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 383 pristupnika, a primijenjene su kvalitativne i kvantitativne metode. Rezultati pokazuju da se na temelju ovakve strukture ispita mogu izdvojiti najuspješniji učenici iz nastavnog predmeta Geografije. Ovo istraživanje pridonosi razvoju edukacijske geografije koja objašnjava zakonitosti stjecanja geografskih znanja i vještina kao i postignuća učenika koja su temelj cjeloživotnoga učenja, a neke spoznaje mogu pridonijeti unapređenju procesa učenja i poučavanja Geografije.

državna matura, geografija, ispit, kognitivne razine, postignuća, proces učenja i poučavanja

nije evidentirano

engleski

Examining higher cognitive processes in state mature examinations in Croatia ‒ Geography example

nije evidentirano

achievements, cognitive levels, Geography, examination, process of learning and teaching, state matura

nije evidentirano

Podaci o prilogu

467-485.

2018.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju

Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan - Guska, Sandra

Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu

2490-2292

Podaci o skupu

2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

predavanje

05.10.2018-06.10.2018

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija, Obrazovne znanosti