Neki pogledi na odnos Katoličke crkve i države u doba bana Ivana Mažuranića i danas (CROSBI ID 266491)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Savić, Vanja-Ivan ; Mažuranić, Ana
hrvatski
Neki pogledi na odnos Katoličke crkve i države u doba bana Ivana Mažuranića i danas
Autori u članku analiziraju odnose Katoličke crkve i države u doba bana Ivana Mažuranića i danas. Ban Mažuranić i njegovo doba mogu se s pravom smatrati pokretačima modernizacije hrvatskog državnog prostora te unaprjeđenjem učinkovitosti i dostupnosti uprave, sudstva i školstva. Pitanje javnog školstva javlja se kao glavno pitanje rada obzirom da se kroz regulaciju odgojno obrazovnog sustava utjecalo na rad Crkve i ostalih vjerskih institucija drugih konfesija u ovom području. Mažuranić kao vrstan pravnik i istinski domoljub nije želio lišiti hrvatske škole vjerskog elementa, pa autori tumače da je konfesionalnost školstva ostala bitan element Mažuranićevog poimanja državne škole. Mažuranić je svjestan religioznih potreba hrvatskog naroda u političkom smislu, te njegov 'sekularizam' spram Crkve nije agresivan, a kakav je bio u mnogim europskim državama pod utjecajem prosvjetiteljstva. U Mažuranićevo doba u Hrvatskoj postoji svjesnost o ulozi Katoličke crkve u kulturnom, tradicijskom i ponajviše duhovnom životu naroda. U današnje vrijeme u odnosima Crkve i Države mnoga rješenja odgovaraju onima za koja se zalagao Mažuranić. Ugovori između Svete Stolice i Republike Hrvatske i Hrvatske Biskupske Konferencije i Vlade pokrivaju ona područja za koja je Mažuranić bio zainteresiran, a obzirom na rješenja koja se kroz te propise nude, autori utvrđuju da bi njima bio zadovoljan i sam ban Mažuranić.
ban Mažuranić ; crkva i država ; odvojenost Ckrve od države ; javno školostvo ; Sveta Stolica
nije evidentirano
engleski
Some views on the Relationships Between the Catholic Church and the State during the Rule of Viceroy Ivan Mažuranić and Today
nije evidentirano
Viceroy Mažuranić ; church and state ; separation of church and state ; public schooling ; Holy See
nije evidentirano
Podaci o izdanju
6 (1)
2015.
41-62
objavljeno
1847-7615
1849-0778