Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoregulacija i pisano izražavanje (CROSBI ID 266386)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela Samoregulacija i pisano izražavanje // Suvremena psihologija, 21 (2018), 2; 161-185. doi: 10.21465/2018-SP-212-03

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela

hrvatski

Samoregulacija i pisano izražavanje

U radu je obrazložena uloga samoregulacijskih procesa pisanoga izražavanja kao vrlo zahtjevne, složene i temeljne (meta)kognitivne vještine te sposobnosti kako u učenju jezika, tako i u cjeloživotnome učenju. Obrazovna i društvena važnost pisanoga izražavanja očituje se u činjenici da je provjera i vrednovanje učeničkoga pisanja sastavni dio svih vanjskih nacionalnih ispita. Glavna svrha ovoga članka je u analitičko- sintetičkom i kritičkom sagledavanju recentnijih spoznaja iz područja pisanoga izražavanja i to njegovih kognitivnih i metakognitivnih odrednica, s naglaskom na ulogu samoregulacijskih procesa. U prvome poglavlju pisano izražavanje objašnjeno je s psihološkoga (kognitivnoga, metakognitivnoga i motivacijskoga) te fiziološkoga aspekta. Potom je u središnjem poglavlju objašnjena uloga samoregulacije u području pisanja i strategija kojima se ona ostvaruje. S obzirom da postoje velike rodne razlike u vještini i procesima pisanoga izražavanja u korist ženskoga roda one se objašnjavaju i potkrepljuju nizom istraživanja u narednome poglavlju. Na kraju se navode instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja u skladu sa socijalno- konstruktivističkim pristupom učenju koji učenicima i studentima, po uzoru na anglosaksonsku obrazovnu praksu, mogu pomoći u postizanju sve većih kompetencija pisanoga izražavanja. Ovo je vrlo važno jer je pisano izražavanje jedno od najtežih generativnih ljudskih vještina i sposobnosti koje treba naučiti.

pisano izražavanje ; kognitivne i metakognitivne odrednice ; samoregulacijski procesi ; strategije i tehnike pisanja ; rodne razlike u motivaciji i postignućima pisanja ; instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja

nije evidentirano

engleski

Samoregulation and Written Expression

nije evidentirano

literary expression ; cognitive and metacognitive determinants ; self-regulation processes ; writing strategies and techniques ; gender differences in motivation and writing achievements ; instructional approaches and literacy training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (2)

2018.

161-185

objavljeno

1331-9264

ISSN1331-9264

10.21465/2018-SP-212-03

Povezanost rada

Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti

Poveznice
Indeksiranost