Samoregulacija i pisano izražavanje (CROSBI ID 266386)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela
hrvatski
Samoregulacija i pisano izražavanje
U radu je obrazložena uloga samoregulacijskih procesa pisanoga izražavanja kao vrlo zahtjevne, složene i temeljne (meta)kognitivne vještine te sposobnosti kako u učenju jezika, tako i u cjeloživotnome učenju. Obrazovna i društvena važnost pisanoga izražavanja očituje se u činjenici da je provjera i vrednovanje učeničkoga pisanja sastavni dio svih vanjskih nacionalnih ispita. Glavna svrha ovoga članka je u analitičko- sintetičkom i kritičkom sagledavanju recentnijih spoznaja iz područja pisanoga izražavanja i to njegovih kognitivnih i metakognitivnih odrednica, s naglaskom na ulogu samoregulacijskih procesa. U prvome poglavlju pisano izražavanje objašnjeno je s psihološkoga (kognitivnoga, metakognitivnoga i motivacijskoga) te fiziološkoga aspekta. Potom je u središnjem poglavlju objašnjena uloga samoregulacije u području pisanja i strategija kojima se ona ostvaruje. S obzirom da postoje velike rodne razlike u vještini i procesima pisanoga izražavanja u korist ženskoga roda one se objašnjavaju i potkrepljuju nizom istraživanja u narednome poglavlju. Na kraju se navode instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja u skladu sa socijalno- konstruktivističkim pristupom učenju koji učenicima i studentima, po uzoru na anglosaksonsku obrazovnu praksu, mogu pomoći u postizanju sve većih kompetencija pisanoga izražavanja. Ovo je vrlo važno jer je pisano izražavanje jedno od najtežih generativnih ljudskih vještina i sposobnosti koje treba naučiti.
pisano izražavanje ; kognitivne i metakognitivne odrednice ; samoregulacijski procesi ; strategije i tehnike pisanja ; rodne razlike u motivaciji i postignućima pisanja ; instrukcijski pristupi i treninzi poučavanja pisanoga izražavanja
nije evidentirano
engleski
Samoregulation and Written Expression
nije evidentirano
literary expression ; cognitive and metacognitive determinants ; self-regulation processes ; writing strategies and techniques ; gender differences in motivation and writing achievements ; instructional approaches and literacy training
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (2)
2018.
161-185
objavljeno
1331-9264
ISSN1331-9264
10.21465/2018-SP-212-03
Povezanost rada
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti