Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja (CROSBI ID 266359)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Pažur, Monika ; Kovač, Vesna Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 33-60. doi: 10.21464/mo.26.1.5

Podaci o odgovornosti

Pažur, Monika ; Kovač, Vesna

hrvatski

Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja

Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se na integriranju temeljnih demokratskih vrijednosti u sve njegove sfere i dimenzije, pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Ovakvi se zahtjevi stavljaju i pred škole, a pritom se ključna uloga daje ravnatelju, koji je nositelj i voditelj svake inovacije u svojoj školi (Fullan, 2005 ; 2007 ; Bush i Middlewood, 2013 ; Pont, Nusch i Moorman, 2008 ; Stein, 2015). Jedan od tipova školskog vođenja koji odgovara ovim zahtjevima naziva se demokratsko školsko vođenje, čiji razvoj s jedne strane utječe na razvoj školske kulture koja se temelji na demokratskim vrijednostima i demokratskim normama, dok s druge strane, ono omogućuje svim uključenima, učenicima i odraslima, stjecanje znanja i razvoj vještina koje će ih učiniti aktivnim građanima. Cilj ovoga rada je analizirati dosadašnje spoznaje u području specifičnog tipa školskog vođenja pod nazivom demokratsko školsko vođenje. Posebna pozornost usmjerit će se na teorijsko-praktičnu operacionalizaciju konstrukta demokratskog školskog vođenja u dosadašnjim istraživanjima. Predstavit će se i analizirati istraživanja koja nude odgovore na pitanja zašto razvijati demokratsko školsko vođenje, kako se ono može razvijati te koja je njegova uloga u razvoju demokratske školske zajednice.

demokratsko školsko vođenje ; demokratske vrijednosti ; podijeljeno vođenje ; ravnatelj ; školska kultura

nije evidentirano

engleski

Demokratsko školsko vođenje

nije evidentirano

democratic school leadership, democratic values, shared leadership, school principal, school culture

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (1)

2019.

33-60

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.26.1.5

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost