Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja (CROSBI ID 266359)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pažur, Monika ; Kovač, Vesna
hrvatski
Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja
Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se na integriranju temeljnih demokratskih vrijednosti u sve njegove sfere i dimenzije, pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Ovakvi se zahtjevi stavljaju i pred škole, a pritom se ključna uloga daje ravnatelju, koji je nositelj i voditelj svake inovacije u svojoj školi (Fullan, 2005 ; 2007 ; Bush i Middlewood, 2013 ; Pont, Nusch i Moorman, 2008 ; Stein, 2015). Jedan od tipova školskog vođenja koji odgovara ovim zahtjevima naziva se demokratsko školsko vođenje, čiji razvoj s jedne strane utječe na razvoj školske kulture koja se temelji na demokratskim vrijednostima i demokratskim normama, dok s druge strane, ono omogućuje svim uključenima, učenicima i odraslima, stjecanje znanja i razvoj vještina koje će ih učiniti aktivnim građanima. Cilj ovoga rada je analizirati dosadašnje spoznaje u području specifičnog tipa školskog vođenja pod nazivom demokratsko školsko vođenje. Posebna pozornost usmjerit će se na teorijsko-praktičnu operacionalizaciju konstrukta demokratskog školskog vođenja u dosadašnjim istraživanjima. Predstavit će se i analizirati istraživanja koja nude odgovore na pitanja zašto razvijati demokratsko školsko vođenje, kako se ono može razvijati te koja je njegova uloga u razvoju demokratske školske zajednice.
demokratsko školsko vođenje ; demokratske vrijednosti ; podijeljeno vođenje ; ravnatelj ; školska kultura
nije evidentirano
engleski
Demokratsko školsko vođenje
nije evidentirano
democratic school leadership, democratic values, shared leadership, school principal, school culture
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija