Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1008008

Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije


Jurišić, Marijana; Dlačić, Jasmina; Grbac, Bruno
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 7 (2019), 1; 1-15 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije
(Local inhabitants’ loyalty towards tourist destination brand)

Autori
Jurišić, Marijana ; Dlačić, Jasmina ; Grbac, Bruno

Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 7 (2019), 1; 1-15

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Marka turističke destinacije ; lokalno stanovništvo ; svijest marke ; percipirana vrijednost marke ; odanost marke
(Destination brand ; local inhabitants ; brand awareness ; brand value ; brand loyalty)

Sažetak
Uspješan razvoj turističke destinacije determiniran je proaktivnim djelovanjem svih njenih dionika. Ključni dionici turističke destinacije su pored turista, zaposlenici u turizmu, poslovni subjekti u turizmu kao nositelji turističke ponude, lokalna samouprava, investitori u turističke sadržaje i lokalno stanovništvo. U radu se polazi od postavki da je lokalno stanovništvo zaposleno u turizmu ključni čimbenik koji doprinosi izgradnji prepoznatljivosti destinacije i njene diferencijacije u odnosu na druge turističke destinacije. U radu se na osnovu rezultata prošlih istraživanja i istraživanja na terenu ispituje kojim mehanizmima lokalno stanovništvo a posebno oni koji djeluju i zaposleni su u turizmu doprinose izgradnji marke turističke destinacije. U tu svrhu provedeno je ispitivanje putem anketnog upitnika na namjernome uzorku u više turističkih destinacija u Hrvatskoj. Utvrđeno je da svijest o marci turističke destinacije pozitivno utječe na percipiranu vrijednost marke turističke destinacije te da percipirana vrijednost marke turističke destinacije pozitivno utječe na odanost prema marci turističke destinacije što u konačnici utječe na razvoj marke destinacije. Rad, što je i ograničenje rada, nije istražio sve utjecajne veličine na stvaranje marke turističke destinacije ali je ukazao na nova područja istraživanja i potencijal ponuđenih rezultata za upravljačke strukture u turizmu u izgradnji marke turističke destinacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Hrčak