Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije (CROSBI ID 266321)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurišić, Marijana ; Dlačić, Jasmina ; Grbac, Bruno
hrvatski
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije
Uspješan razvoj turističke destinacije determiniran je proaktivnim djelovanjem svih njenih dionika. Ključni dionici turističke destinacije su pored turista, zaposlenici u turizmu, poslovni subjekti u turizmu kao nositelji turističke ponude, lokalna samouprava, investitori u turističke sadržaje i lokalno stanovništvo. U radu se polazi od postavki da je lokalno stanovništvo zaposleno u turizmu ključni čimbenik koji doprinosi izgradnji prepoznatljivosti destinacije i njene diferencijacije u odnosu na druge turističke destinacije. U radu se na osnovu rezultata prošlih istraživanja i istraživanja na terenu ispituje kojim mehanizmima lokalno stanovništvo a posebno oni koji djeluju i zaposleni su u turizmu doprinose izgradnji marke turističke destinacije. U tu svrhu provedeno je ispitivanje putem anketnog upitnika na namjernome uzorku u više turističkih destinacija u Hrvatskoj. Utvrđeno je da svijest o marci turističke destinacije pozitivno utječe na percipiranu vrijednost marke turističke destinacije te da percipirana vrijednost marke turističke destinacije pozitivno utječe na odanost prema marci turističke destinacije što u konačnici utječe na razvoj marke destinacije. Rad, što je i ograničenje rada, nije istražio sve utjecajne veličine na stvaranje marke turističke destinacije ali je ukazao na nova područja istraživanja i potencijal ponuđenih rezultata za upravljačke strukture u turizmu u izgradnji marke turističke destinacije.
marka turističke destinacije ; lokalno stanovništvo ; svijest marke ; percipirana vrijednost marke ; odanost marke
nije evidentirano
engleski
Local inhabitants’ loyalty towards tourist destination brand
nije evidentirano
destination brand ; local inhabitants ; brand awareness ; brand value ; brand loyalty
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (1)
2019.
1-15
objavljeno
1848-1299
1849-1723
10.31784/zvr.7.1.12
Povezanost rada
Ekonomija