Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 266275)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajčić, Marija ; Šućur, Mara
hrvatski
Učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture
Upoznavanje učenika s likovno-umjetničkim djelom značajan je cilj predmeta likovne kulture. Utjecaj likovno-umjetničkog djela na dječju percepciju, moć uočavanja kao i razvoj estetskih vrijednosti iznimno je važan za daljnji razvoj i napredak učenika ne samo u likovnoj kulturi, već i u ostalim odgojno-obrazovnim područjima. Znanstvena teorija drži da ni jedan nastavni sat likovne kulture ne bi trebao proći bez prikaza likovno-umjetničkog djela. Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalost upotrebe likovno-umjetničkog djela u nastavi likovne kulture u nižim razredima osnovne škole. Uspoređeni su odgovori 80 učitelja s područja Splitsko-dalmatinske županije i 80 studenata četvrte i pete godine Učiteljskog studija u Splitu koji u okviru studija održavaju ispitne satove iz likovne kulture. Svrha je istraživanja bila utvrditi koliko učitelji ili studenti koriste likovna djela na nastavi likovne kulture i na koji način ih predstavljaju učenicima. Istraživanje je pokazalo da većina navedenih varijabli ide u korist studentima, izuzev pitanja koja se odnose na pokazivanje figurativnih likovnih djela na nastavi likovne kulture i pokazivanje djela domaćih umjetnika na nastavi likovne kulture, kod kojih ne postoji statistička značajnost. I učitelji i studenti se u podjednakoj mjeri odlučuju za figurativna djela i djela domaćih umjetnika.
Likovna kultura, likovno djelo, učitelji, studenti
nije evidentirano
engleski
Approach to the Artistic Work in Teaching Visual Arts
nije evidentirano
Art, artwork, teachers, students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
XVII (1)
2019.
59-74
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.17.1.4
Povezanost rada
nije evidentirano