Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1007730

Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem


Tkalčić, Mladenka; Chudy, Hana; Bilić, Borna; Babić Leko, Mirjana; Radoš, Milan; Šimić, Goran
Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem // Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja / Šimić, Goran (ur.).
Zagreb: Ljevak, 2019. str. 11-64


Naslov
Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem
(Overview of the most important phenomena related to learning and memory)

Autori
Tkalčić, Mladenka ; Chudy, Hana ; Bilić, Borna ; Babić Leko, Mirjana ; Radoš, Milan ; Šimić, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja

Urednik/ci
Šimić, Goran

Izdavač
Ljevak

Grad
Zagreb

Godina
2019

Raspon stranica
11-64

ISBN
978-953-355-174-6

Ključne riječi
Učenje i pamćenje ; amnezije ; kodiranje, pohranjivanje i prisjećanje ; radno pamćenje ; rekonsolidacija
(Learning and memory ; amnesia ; decoding, storing and remembering ; working memory ; reconoslidation)

Sažetak
Učenje je proces stjecanja informacija, a pamćenje sposobnost njihova pohranjivanja i prisjećanja. Ti međusobno povezani procesi putem kojih stječemo znanja i navike utječu na sve što mislimo i radimo te predstavljaju temelj naše individualnosti. Na temelju dosadašnjih rezultata istraživanja tih procesa kod zdravih ispitanika te bolesnika s poremećajima pamćenja (amnezijama), kao i na životinjskim modelima, mogu se izdvojiti tri bitne odlike učenja i upamćivanja. Te se odlike odnose na stadije učenja (upamćivanje, pohranjivanje i prisjećanje), trajanje pamćenja (osjetno, kratkoročno/radno i dugoročno) i vrste pamćenja (deklarativno i nedeklarativno). Poremećaji pamćenja mogu imati dramatične učinke jer izoliraju osobu od drugih ljudi i okoline te joj onemogućuju normalan život prekidanjem osjećaja kontinuiteta događaja. Stoga je razumijevanje neurobioloških temelja učenja i pamćenja ključno za razumijevanje normalnog, ali i za sprječavanje i liječenje patološki odstupajućeg ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka,
Medicinski fakultet, Zagreb