Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem (CROSBI ID 64305)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tkalčić, Mladenka ; Chudy, Hana ; Bilić, Borna ; Babić Leko, Mirjana ; Radoš, Milan ; Šimić, Goran
hrvatski
Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem
Učenje je proces stjecanja informacija, a pamćenje sposobnost njihova pohranjivanja i prisjećanja. Ti međusobno povezani procesi putem kojih stječemo znanja i navike utječu na sve što mislimo i radimo te predstavljaju temelj naše individualnosti. Na temelju dosadašnjih rezultata istraživanja tih procesa kod zdravih ispitanika te bolesnika s poremećajima pamćenja (amnezijama), kao i na životinjskim modelima, mogu se izdvojiti tri bitne odlike učenja i upamćivanja. Te se odlike odnose na stadije učenja (upamćivanje, pohranjivanje i prisjećanje), trajanje pamćenja (osjetno, kratkoročno/radno i dugoročno) i vrste pamćenja (deklarativno i nedeklarativno). Poremećaji pamćenja mogu imati dramatične učinke jer izoliraju osobu od drugih ljudi i okoline te joj onemogućuju normalan život prekidanjem osjećaja kontinuiteta događaja. Stoga je razumijevanje neurobioloških temelja učenja i pamćenja ključno za razumijevanje normalnog, ali i za sprječavanje i liječenje patološki odstupajućeg ponašanja.
učenje i pamćenje ; amnezije ; kodiranje, pohranjivanje i prisjećanje ; radno pamćenje ; rekonsolidacija
nije evidentirano
engleski
Overview of the most important phenomena related to learning and memory
nije evidentirano
learning and memory ; amnesia ; decoding, storing and remembering ; working memory ; reconoslidation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
11-64.
objavljeno
Podaci o knjizi
Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja
Šimić, Goran
Zagreb: Naklada Ljevak
2019.
978-953-355-174-6