Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem (CROSBI ID 64305)

Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija

Tkalčić, Mladenka ; Chudy, Hana ; Bilić, Borna ; Babić Leko, Mirjana ; Radoš, Milan ; Šimić, Goran Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem // Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja / Šimić, Goran (ur.). Zagreb: Naklada Ljevak, 2019. str. 11-64

Podaci o odgovornosti

Tkalčić, Mladenka ; Chudy, Hana ; Bilić, Borna ; Babić Leko, Mirjana ; Radoš, Milan ; Šimić, Goran

hrvatski

Pregled najvažnijih fenomena povezanih s učenjem i pamćenjem

Učenje je proces stjecanja informacija, a pamćenje sposobnost njihova pohranjivanja i prisjećanja. Ti međusobno povezani procesi putem kojih stječemo znanja i navike utječu na sve što mislimo i radimo te predstavljaju temelj naše individualnosti. Na temelju dosadašnjih rezultata istraživanja tih procesa kod zdravih ispitanika te bolesnika s poremećajima pamćenja (amnezijama), kao i na životinjskim modelima, mogu se izdvojiti tri bitne odlike učenja i upamćivanja. Te se odlike odnose na stadije učenja (upamćivanje, pohranjivanje i prisjećanje), trajanje pamćenja (osjetno, kratkoročno/radno i dugoročno) i vrste pamćenja (deklarativno i nedeklarativno). Poremećaji pamćenja mogu imati dramatične učinke jer izoliraju osobu od drugih ljudi i okoline te joj onemogućuju normalan život prekidanjem osjećaja kontinuiteta događaja. Stoga je razumijevanje neurobioloških temelja učenja i pamćenja ključno za razumijevanje normalnog, ali i za sprječavanje i liječenje patološki odstupajućeg ponašanja.

učenje i pamćenje ; amnezije ; kodiranje, pohranjivanje i prisjećanje ; radno pamćenje ; rekonsolidacija

nije evidentirano

engleski

Overview of the most important phenomena related to learning and memory

nije evidentirano

learning and memory ; amnesia ; decoding, storing and remembering ; working memory ; reconoslidation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-64.

objavljeno

Podaci o knjizi

Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja

Šimić, Goran

Zagreb: Naklada Ljevak

2019.

978-953-355-174-6

Povezanost rada

Psihologija, Temeljne medicinske znanosti