Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP (CROSBI ID 677913)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Kuterovac Jagodić, G. ; Marušić, I. ; Erceg, I. PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP // 24. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: KNJIGA SAŽETAKA / Jelić, M. ; Tomas, J. (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Kuterovac Jagodić, G. ; Marušić, I. ; Erceg, I.

hrvatski

PRILAGODBA NA PRIJELAZ IZ RAZREDNE U PREDMETNU NASTAVU U HRVATSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU: BIOEKOLOŠKI PRISTUP

Početak formalnog osnovnoškolskog obrazovanja, kao i naredni prijelazi na više razine obrazovanja predstavljaju velike životne promjene kako za učenike, tako i za njihove obitelji, donoseći izazove vezane uz školski uspjeh i socioemocionalni razvoj. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dovodi li prijelaz iz razredne u predmetnu nastavu u osnovnoj školi do smanjenja školskog uspjeha i pada u akademskoj samoefikasnosti učenika te ovise li te promjene o njihovom spolu, kao i identificirati determinante prilagodbe učenika obrazovnoj tranziciji unutar Bronfenbrennerovog bioekološkog modela. Uzorak se sastojao od 860 učenika i učenica koji su sudjelovali u sve tri točke mjerenja od 4. do 5. razreda (90.4% ; 47.7% djevojčica) iz 23 osnovne škole grada Zagreba. U prvoj točki mjerenja sudionici su bili u 4. razredu dobnog raspona od 10 do 11 godina. Primijenjeni instrumenti izrađeni su za potrebe ovog istraživanja koji je dio većeg istraživačkog projekta. Svi podaci prikupljeni su skalama samoprocjene u tri točke mjerenja. Prikupljeni su sljedeći podaci: socioekonomski status, samopercipirana prilagodba na 5. razred, prosjek ocjena na kraju 4. i 5. razreda, nastavnička podrška u 4. i 5. razredu, osjećaji i očekivanja učenika vezani uz prijelaz iz 4. u 5. razred, akademska samoefikasnost u 4. i 5. razredu te roditeljski nadzor učenja, njihova očekivanja vezana uz obrazovanje i zadovoljstvo školskim uspjehom njihova djeteta. Rezultati ukazuju na mnoge važne osobne karakteristike i resurse, kao i čimbenike u mikrosustavima obitelji i škole, osobito na proksimalne procese između učenika i njihovih učitelja i roditelja koji mogu utjecati na različite aspekte prilagodbe ovoj tranziciji. Implikacije rezultata istraživanja odnose se na potrebu osmišljavanja pripremnih aktivnosti za učenike koje očekuje tranzicija na višu razinu obrazovanja i njihove roditelje kako bi se to razdoblje olakšalo, a negativni učinci na dječju samoefikasnost i školsko postignuće umanjili.

razredna nastava, predmetna nastava, prilagodba na prijelaz, bioekološki pristup

nije evidentirano

engleski

Adaptation during the Transition to Lower Secondary Education: Bioecological Approach

nije evidentirano

adaptation, transition to Lower Secondary Education, Bioecological Approach

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jelić, M. ; Tomas, J.

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

predavanje

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija