Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 100759

Sustavi pravodobnog marketinškog upozorenja i promjene u okruženju poduzeća


Šverko, Ivan
Sustavi pravodobnog marketinškog upozorenja i promjene u okruženju poduzeća // Tržište, XI (1999), 1/2; 105-116 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Sustavi pravodobnog marketinškog upozorenja i promjene u okruženju poduzeća
(Systems of timely marketing alert within a company)

Autori
Šverko, Ivan

Izvornik
Tržište (0353-4790) XI (1999), 1/2; 105-116

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
sustav pravodobnog upozorenja; tržišne opasnosti; tržišne prilike; slabi signali; indikatori; monitoring; scanning;
(system of early warning; market dangers; market opportunities; weak signals; indicators; monitoring; scanning;)

Sažetak
Globalizacijski procesi popraćeni pojavama diskontinuiteta, pojačanim strukturnim promjenama i međunarodnom konkurencijom s jedne strane, i opće prihvaćena filozofija održivog tazvoja s druge strane, novi su izazovi marketinškim strategijama usmjerenim prema mikro i makro okruženju poduzeća.Da bi poduzeća mogla uspješno poslovati potrebne su pravodobne prilagodbe markeinških strategija očekivanim promjenama okruženja.Pravovremenost reakcije marketinškog menadžmenta moguća je ako poduzeće raspolaže kvalitetnim informacijama koje će objašnjavati marketinškom menadžmentu moguće promjene u budućnosti u pojedinim relevantnim područjima okruženja poduzeća.Da bi se moglo prikupljati informacije koje signaliziraju promjene u budućnosti, teorija je razvila a dio prakse prihvatio sustav pravodobnog upozorenja odnosno objašnjenja.Ovaj je sustav u dosadašnjoj primjeni evoluirao od razine upozorenja do eazine sustava pravodobnog objašnjenja očekivanih promjena okruženja poduzeća.Sustav koristi relevantne indikatorečiji su međusobni utjecaji umreženi na uzroćno-posljedičnom principu i to od poduzeća pa do najudaljenije relevantne sredine makrookružja. Ovi indikatori upućuju pravodobno signale iz okruženja prema poduzeću o budućim promjenama. Indikatori su oslonjeni metodama monitoringa i scanninga na podršku moderne informacijsko-komunikacijske tehnologije promatraju a analiziraju se i prognoziraju strateškim metodama analize i prognoze da bi poduzeću omogućili prevetivno strateško djelovanje te uspješno poslovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Šverko (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Šverko, Ivan
Sustavi pravodobnog marketinškog upozorenja i promjene u okruženju poduzeća // Tržište, XI (1999), 1/2; 105-116 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Šverko, I. (1999) Sustavi pravodobnog marketinškog upozorenja i promjene u okruženju poduzeća. Tržište, XI (1/2), 105-116.
@article{article, author = {\v{S}verko, I.}, year = {1999}, pages = {105-116}, keywords = {system of early warning, market dangers, market opportunities, weak signals, indicators, monitoring, scanning, }, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te}, volume = {XI}, number = {1/2}, issn = {0353-4790}, title = {Systems of timely marketing alert within a company}, keyword = {system of early warning, market dangers, market opportunities, weak signals, indicators, monitoring, scanning, } }