Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Očekivanja učenika od obrazovanja u glazbenoj školi (CROSBI ID 266233)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Brđanović, Davor Očekivanja učenika od obrazovanja u glazbenoj školi // Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 30 (2019), 639-663. doi: 10.21857/yq32oh4rp9

Podaci o odgovornosti

Brđanović, Davor

hrvatski

Očekivanja učenika od obrazovanja u glazbenoj školi

Glazbeno obrazovanje u glazbenoj školi sadrži optimalan odnos tradicionalnih i suvremenih pedagoških postupaka i dobar je primjer uspješnog suživota „starog“ i „novog“ u obrazovanju. Stalni izazov predstavlja mu propitivanje zahtjeva vremena u kojem se ostvaruje te planiranje nužnih obrazovnih prilagodbi. U tom smjeru ovaj je rad - nastao kao dio aktivnosti povodom obilježavanja 190 godina od početka rada Glazbene škole u Varaždinu - istražio današnja očekivanja učenika od obrazovanja u glazbenoj školi. U istraživanju, koje je bilo dobrovoljno i anonimno, sudjelovala su 152 učenika Glazbene škole u Varaždinu. Obuhvaćen je uzorak u rasponu od prvog pripremnog razreda za srednju glazbenu školu do četvrtog razreda srednje glazbene škole. Korišten je instrument Upitnik glazbenih očekivanja konstruiran za ovo istraživanje. T-testom za nezavisne uzorke nisu nađene statistički značajne razlike u očekivanjima prema glazbenom obrazovanju u glazbenoj školi s obzirom na spol ispitanika. Izuzetak predstavlja očekivanje zarade gdje učenici statistički značajno više od učenica (t=3, 81 ; p=0, 000) procjenjuju kako uče glazbu jer ona omogućava dobru zaradu. Kruskal-Wallisovim testom među konstruiranim su se grupama - 1. i 2. pripremni razred za srednju glazbenu školu (GŠ42) ; 1. i 2. r. srednje GŠ ; 3. i 4. r. srednje GŠ - pokazale statistički značajne razlike u procjenama očekivanja prema glazbenom obrazovanju kod tvrdnji: pohađam GŠ jer su me na to potakli roditelji (procjene s uzrastom rastu), iznenadilo me što za GŠ treba redovito dosta vježbati sviranje/pjevanje (procjene s uzrastom padaju), idem u GŠ jer se želim profesionalno baviti glazbom (procjene s uzrastom rastu), GŠ nije ispunila moja očekivanja (procjene s uzrastom rastu), učim glazbu jer ona omogućava dobru zaradu (procjene s uzrastom rastu), upisao/la sam GŠ jer svirati i pjevati nije teško(procjene s uzrastom padaju), GŠ treba nuditi više praktičnih glazbenih sadržaja (procjene s uzrastom rastu), u GŠ je premalo teorijskih glazbenih sadržaja (procjene s uzrastom rastu) i - u GŠ su mi najvažnije dobre ocjene (procjene s uzrastom padaju). Ukupni dobiveni rezultati - procjene na skalama upitnika i odgovori na pitanja upitnika otvorenog tipa - upućuju na zaključak kako glazbena škola ostvaruje glazbeno-obrazovna očekivanja svojih učenika. Dobivene primjedbe i prijedlozi učenika pokazuju da oni tijekom srednjoškolskog glazbenog obrazovanja upoznaju samo dio obrazovnih i profesionalnih mogućnosti u glazbi. Stoga bi u budućem radu glazbena škola trebala ostvariti proširivanje njihovih vidika.

Glazba, Glazbena škola u Varaždinu, glazbeno obrazovanje, učenici glazbe

nije evidentirano

engleski

Students' expectations of education in music school

nije evidentirano

Music, Varaždin Music School, music education, music students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

2019.

639-663

objavljeno

0352-9509

1848-7890

10.21857/yq32oh4rp9

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti

Poveznice