Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj eksternih troškova na formiranje i konsolidaciju robnih tokova u sjevernojadranskom području (CROSBI ID 427182)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vukić, Luka Utjecaj eksternih troškova na formiranje i konsolidaciju robnih tokova u sjevernojadranskom području / Poletan Jugović, Tanja (mentor); Slišković, Merica (neposredni voditelj). Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2019

Podaci o odgovornosti

Vukić, Luka

Poletan Jugović, Tanja

Slišković, Merica

hrvatski

Utjecaj eksternih troškova na formiranje i konsolidaciju robnih tokova u sjevernojadranskom području

Problem istraživanja u ovoj disertaciji je analiza utjecaja internalizacije eksternih troškova, odnosno primjene načela aktualne prometne politike Ujedinjenih naroda i Europske unije, na promjene dinamike, intenziteta, strukture i smjerova robnih tokova na prometnim pravcima u sjevernojadranskom području. Analiza potencijalnih promjena u konsolidaciji robnih tokova provedeno je u aktualnim uvjetima prometnog okruženja uzimajući u obzir sjevernojadranske i konkurentne prometne pravce te zajedničko interesno tržište. Istraživanje je provedeno na primjeru intermodalnog, pomorsko-željezničkog prijevoza na prometnim pravcima od Dalekog istoka prema odabranim srednjoeuropskim destinacijama kao interesnom tržištu sjevernojadranskih luka. U istraživanju su korištene statističke metode, metoda Analize omeđivanja podataka – AOMP (Data Envelopment Analysis - DEA) te brojni programski alati (EcoTransIT, Frontier Analyst, itd.). U odnosu na ovako postavljen model, sjevernojadranski prometni pravac prema srednjoeuropskim destinacijama je konkurentniji u odnosu na alternativne, mediteranske i sjevernoeuropske pravce. Odlučnost u provođenju politike održivog razvitka prometa i spremnost sjevernojadranskih luka da pruže barem jednako kvalitetnu prometnu uslugu u odnosu na konkurentne luke preduvjeti su potencijalnog preusmjeravanja robnih tokova prema sjevernojadranskom području. Rezultati istraživanja potvrđuju socio-ekološke kriterije kao relevantne čimbenike formiranja robnih tokova, održivosti i konkurentnosti prometnog pravca, a AOMP kao vjerodostojnu metodu ispitivanja efikasnosti održivog prijevoza. U aplikativnom smislu, doprinos ovoga istraživanja ogleda se u konkretnom modelu predviđanja intenziteta, strukture, dinamike i pravaca robnih tokova koji će se, uvažavanjem eksternih troškova kao čimbenika održivosti, potencijalno konsolidirati na drugačiji način. U uvjetima opće stope rasta pomorskog prometa od 3, 2% do 2022. godine, rezultati istraživanja predviđaju dinamiku rasta robnih tokova u sjevernojadranskim lukama do 25%, a u sjevernoeuropskim lukama istodobno pad intenziteta robnih tokova za 4-5% u odnosu na referentnu 2017. godinu.

Eksterni troškovi ; Održivi razvitak ; Promet ; Robni tokovi ; Sjevernojadransko područje

nije evidentirano

engleski

Impact of external costs on freight flows formation and consolidation in the Northern Adriatic region

nije evidentirano

External cost ; Freight flows ; Northern Adriatic region ; Sustainable development ; Traffic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

227

31.05.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice