Interakcija nastavnika i učenika u nastavi klavira (CROSBI ID 677832)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
hrvatski
Interakcija nastavnika i učenika u nastavi klavira
Nastava je klavira tradicionalno zasnovana na individualnom socijalnom obliku rada i obilježena je izravnim poučavanjem s naglašenim nastavnikovim ukazivanjem na pogreške u sviranju te upućivanjem kako nešto ispravno svirati. U takvoj se nastavi, pri kojoj nastavnik predstavlja model i poučava demonstracijom, a učenik oponašanjem nastavnikova sviranja nastoji reproducirati zapamćeno uočava dominacija nastavnika i autoritarni stil vođenja nastave. Za razliku od tradicionalne nastave klavira, usmjerene na nastavnika, koja odnos nastavnik- učenik sagledava isključivo kroz metodičke aspekte poučavanja majstora koji prenosi svoja izvodilačka i interpretativna znanja, vještine i umjetničke vrijednost učeniku-naučniku, suvremena nastava klavira, usmjerena na učenika, osim orijentiranosti prema čitavom spektru metoda rada, usmjerenih prema ostvarivanju najpovoljnijih ishoda učenja usklađenih s individualnim mogućnostima i preferencijama učenika, prepoznaje i značaj dvosmjerne interakcije, kao i svih komponenti koje utječu na odnos nastavnika i učenika. Sa svrhom uvida u odlike aktualne nastave klavira, s aspekta interakcije nastavnika i učenika, u radu su istraženi stavovi učenika nižih i srednjih glazbenih škola. Primijenjen je upitnik općih podataka te upitnik u kojemu su ispitani stavovi učenika prema stilu poučavanja nastavnika klavira, odgojno- obrazovnoj komunikaciji koja se odvija na nastavi, socijalno-emocionalnom odnosu između nastavnika i učenika u nastavi klavira te nastavničkoj podršci.
nastava klavira, interakcija nastavnika i učenika, socijalno-emocionalni odnos
nije evidentirano
engleski
Interaction between students and teachers in piano lessons
nije evidentirano
piano lessons, interaction between students and teachers, social and emotional relationship
nije evidentirano
Podaci o prilogu
132-134.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-82-3
Podaci o skupu
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
predavanje
16.05.2019-17.05.2019
Osijek, Hrvatska