Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1007350

Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja


Kadum, Sandra
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, vol. 26 No. 1 (2019), 81-98 doi:10.21464/mo.26.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1007350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja
(Divergent Thinking in the process of modern Education)

Autori
Kadum, Sandra

Izvornik
Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) Vol. 26 No. 1 (2019); 81-98

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
divergentno mišljenje ; konvergentno mišljenje ; stvaralaštvo ; suvremeni proces odgoja i obrazovanja
(divergent thinking, convergent thinking, creativity, the contemporary process of education)

Sažetak
U radu se govori o divergentnom mišljenju kao temeljnoj karakteristici stvaralaštva. Za razliku od konvergentnog mišljenja u kojemu je sve usmjereno ka jednom rješenju, divergentno mišljenje traži najraznovrsnija rješenja razmatrane problemske situacije (problema) i pritom su misli raspršene na vrlo raznolika moguća rješenja. Po svojoj naravi divergentno je mišljenje prevratničko i rušilačko, i kao takvo odstupa od postojećih misaonih pravila i obrazaca, unoseći pritom nered u postojeću misaonu skladnost i red. Svim učenicima, posebice onima koji mogu i hoće više, onima koji u odnosu prema svojim vršnjacima mnogo toga čine prije, više, brže, uspješnije, bolje i drugačije i koji imaju dosljedno bolja i viša postignuća, u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja valja posvetiti posebnu pažnju, što je moguće ostvariti poticanjem divergentnog mišljenja. I stoga se u suvremenom odgoju i obrazovanju, pored znanstveno- konvergentnog oblikovanja mišljenja, mora ostaviti prostora i za divergentno mišljenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sandra Kadum (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kadum, Sandra
Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja // Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, vol. 26 No. 1 (2019), 81-98 doi:10.21464/mo.26.1.7 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kadum, S. (2019) Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja. Metodički ogledi : časopis za filozofiju odgoja, vol. 26 No. 1, 81-98 doi:10.21464/mo.26.1.7.
@article{article, author = {Kadum, S.}, year = {2019}, pages = {81-98}, DOI = {10.21464/mo.26.1.7}, keywords = {divergent thinking, convergent thinking, creativity, the contemporary process of education}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi : \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, doi = {10.21464/mo.26.1.7}, volume = {vol. 26 No. 1}, issn = {0353-765X}, title = {Divergent Thinking in the process of modern Education}, keyword = {divergent thinking, convergent thinking, creativity, the contemporary process of education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS), Répertoire International de Littérature Musicale (RILM), The Philosopher's Index


Citati





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font