Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O Dulčićevim formalnim pojednostavljivanjima (CROSBI ID 677666)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Loinjak, Igor O Dulčićevim formalnim pojednostavljivanjima // Ivo Dulčić - Zbornik radova s kolokvija u Požegi prigodom 100. obljetnice umjetnikova rođenja / Žuljević, Ivica (ur.). Požega: Požeška biskupija, 2017. str. 107-118

Podaci o odgovornosti

Loinjak, Igor

hrvatski

O Dulčićevim formalnim pojednostavljivanjima

Istražujući opus dubrovačkoga slikara Iva Dulčića opravdano je postaviti pitanje slikarova odnosa prema figurativnom i/ili apstraktnom pristupu gradnji slikarskoga prizora. Iz današnje se pozicije neopterećeno može reći kako kvalitativni i valorizacijski sukob između figurativne i apstraktne umjetnosti ne samo da je izgubio na svom intenzitetu, nego je općenito postao neprimjenjiv u stručnoj valorizaciji djela likovne umjetnosti. S tom se sviješću o ovom problemu u radu tako neće raspravljati o kvalitativno snažnijim dionicama Dulčićeva figurativnog i/ili apstraktnog pristupa. Štoviše, cilj je rada analizirati slikarovo kretanje prema apstrakciji, točnije apstrahiranju prizora. Put je to koji kod njega gotovo nikada ne završava u posvemašnjem napuštanju svijeta predmeta. Apstraktan je slikarski pristup utkan u Dulčićevo promišljanje slike, ali ne čini njegov umjetnički credo. Ukoliko se pak želi govoriti o Dulčićevim apstrakcijama, utoliko se doista mora zamijetiti kako se kod Dubrovčanina radi tek o „krnjim“ ili „pseudo“ apstrakcijama jer svaki je prizor motiviran viđenim motivom. Dulčić je slikar apstraktan samo ako se pod apstraktnim u njegovu cjelokupnu opusu misli na motive prikazane iz udaljenosti, s uzdignutoga motrišta – iz nebesa – koji ponekad postaju razmrvljeni gotovo do neprepoznatljivosti. Spomenuti se put apstrahiranju može shvatiti dijametralno suprotnim odnosu Otona Glihe prema naslikanom prizoru. Glihino se oko u gromačama, naime, toliko približava mediteranskim suhozidima da promatrač naslikani prizor doživljava nefigurativnim – posve apstraktnim. Suprotno Glihi, Dulčićevo se oko toliko udaljuje od zemaljskoga tla da promatrač jednako tako naslikani prizor može doživjeti nefigurativnim, odnosno apstraktnim. U nastavku će se ovoga teksta nastojati ukazati na Dulčićevu neopterećenost strogom razlikom između figuracije i apstrakcije te predočiti da njegova naoko apstraktna djela svoje postojanje duguju umjetnikovu svesrdnom povjerenju u vlastite oči koje motiv gledaju u duhovnom ključu njegova slikarskog bića. U skladu s tim u naslovu se ne spominju Dulčićeve apstrakcije, nego pojednostavljenja prizora.

apstrakcija ; Dulčić ; figuracija ; motiv ; promatranje

nije evidentirano

engleski

About Dulčić's formal simplifications

nije evidentirano

abstraction ; Dulčić ; figuration ; subject ; observation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-118.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivo Dulčić - Zbornik radova s kolokvija u Požegi prigodom 100. obljetnice umjetnikova rođenja

Žuljević, Ivica

Požega: Požeška biskupija

978-953-7647-27-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti