Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

RELACIJE KULTURNOG IDENTITETA I NEKIH DEMOGRAFSKIH OBILJEŽJA GLUHIH I NAGLUHIH OSOBA (CROSBI ID 266070)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

MÖHR NEMČIĆ, RENATA ; BRADARIĆ-JONČIĆ, SANDRA RELACIJE KULTURNOG IDENTITETA I NEKIH DEMOGRAFSKIH OBILJEŽJA GLUHIH I NAGLUHIH OSOBA // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1; 63-77. doi: 10.31299/hrri

Podaci o odgovornosti

MÖHR NEMČIĆ, RENATA ; BRADARIĆ-JONČIĆ, SANDRA

hrvatski

RELACIJE KULTURNOG IDENTITETA I NEKIH DEMOGRAFSKIH OBILJEŽJA GLUHIH I NAGLUHIH OSOBA

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi zastupljenost pojedine vrste identiteta te povezanost vrste identiteta s varijablama slušnog, obrazovnog i bračnog statusa gluhih i nagluhih osoba. U istraživanju su sudjelovala 443 sudionika kronološke dobi od 18-87 godina oba spola iz 17 gradova u Republici Hrvatskoj. Za prikupljanje demografskih podataka o sudionicima konstruiran je poseban upitnik, a kulturni identitet ispitan je skalom DAS (Deaf Acculturation Scale, Maxwell-McCow i Zea, 2011). Iako je 58% sudionika pohađalo posebne oralne i redovne škole, te samo 12% njih ima gluhe roditelje, ipak ih je 80% formiralo ili gluhi (48%), ili dvokulturni (32%) identitet. Čujući identitet imalo je 12% sudionika, a marginalni 8% njih, što se pretežno podudara s rezultatima drugih istraživanja. S kulturnim identitetom značajno je povezan stupanj oštećenja sluha (nagluhe osobe češće od gluhih imaju čujući, dvokulturni ili marginalni identitet) ; vrijeme nastanka oštećenja sluha (osobe s prelingvalnim oštećenjem sluha tendiraju formiranju gluhog, dvokulturnog ili marginalnog identiteta, a osobe s postlingvalnim oštećenjem tendiraju čujućem identitetu) ; dob u kojoj je započelo učenje znakovnoga jezika (osobe s čujućim identitetom počele su ga učiti u dobi od 24 godine, ostali u dobi od 8-13 godina) ; obrazovni status (najvišu razinu obrazovanja postižu osobe s čujućim i dvokulturnim identitetom) ; vrsta osnovne škole (sudionici iz posebnih škola tendiraju gluhom ili dvokulturnom identitetu ; u odnosu na njih sudionici iz redovnih škola značajno češće formiraju čujući identitet ; sudionici iz posebne škole s oralnim pristupom gotovo dvostruko češće imaju marginalni identitet) ; vrsta srednje škole (polaznici redovnih škola češće od onih iz posebne škole formiraju čujući identitet, a oni iz posebne škole češće gluhi identitet), bračni status (najviše je osoba bez partnera među osobama s čujućim i marginalnim identitetom) te slušni status partnera (osobe s gluhim identitetom preferiraju gluhe, a one s čujućim identitetom čujuće partnere). Slušni status roditelja nije se pokazao povezanim s vrstom kulturnog identiteta sudionika. Razmatraju se praktične implikacije dobivenih rezultata.

gluhoća, nagluhost, kulturni identitet, kultura Gluhih

nije evidentirano

engleski

THE RELATIONS BETWEEN CULTURAL IDENTITY AND SOME DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS OF DEAF AND HARD OF HEARING PERSONS

nije evidentirano

Deaf, hard of hearing, deafness, Deaf culture, cultural identity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (1)

2016.

63-77

objavljeno

1331-3010

1848-7734

10.31299/hrri

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost