Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata (CROSBI ID 677584)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kapović, Iva ; Pehar, Lana Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata // Knjiga sažetaka. 2019. str. 160-160

Podaci o odgovornosti

Kapović, Iva ; Pehar, Lana

hrvatski

Etnički identitet i unutargrupne norme o kontaktu kao odrednice međuetničkih stavova adolescenata

Društvene norme su snažne odrednice odnosa među pripadnicima različitih društvenih grupa, a novija istraživanja upućuju na posebnu važnost normi koje opisuju i propisuju prihvatljive kontakte s pripadnicima vanjske grupe. Budući da snažna identifikacija s grupom općenito čini njene pripadnike podložnijima utjecaju grupnih normi, očekivano je da izraženost etničkog identiteta moderira odnos unutargrupnih normi i međuetničkih stavova. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos etničkog identiteta te percipiranih vršnjačkih i obiteljskih normi o kontaktu u predviđanju etničke distance kod adolescenata, te provjeriti postoje li razlike u navedenim konstruktima s obzirom na grupni status i kontekst školovanja. U istraživanju je sudjelovalo 296 učenika, pripadnika većine te dvije nacionalne manjine koji pohađaju javnu i tri vjerske srednje škole u Zagrebu. Regresijska analiza pokazala je da etnički identitet moderira vezu obiteljskih normi i etničke distance, ali ne i vezu vršnjačkih normi i etničke distance. Što se adolescenti više identificiraju s vlastitom etničkom grupom, to percepcija manje podržavajućih obiteljskih normi o međuetničkom kontaktu predviđa veću etničku distancu. Nadalje, rezultati su pokazali da pripadnici manjine procjenjuju vršnjačke i obiteljske norme više podržavajućima od pripadnika većine. Učenici većinske vjerske škole snažnije se identificiraju s vlastitim narodom od učenika iz većinske javne škole, te u odnosu na učenike iz ostalih škola, pokazuju veću razinu etničke distance. Ovi rezultati sugeriraju da su roditelji ključni normativni utjecaj na koji se adolescenti usmjeravaju kada iz pozicije identifikacije s vlastitom grupom razmišljaju o svojim odnosima s drugim etničkim grupama, ali i da je pri proučavanju odnosa različitih etničkih grupa važno uzeti u obzir kontekst u kojem se oni odvijaju.

norme o kontaktu, etnički identitet, etnička distanca, grupni status

nije evidentirano

engleski

Ethnic identity and in-group norms about contact as determinants of interethnic relations of adolescents

nije evidentirano

norms about contact, ethnic identity, ethnic distance, group status

nije evidentirano

Podaci o prilogu

160-160.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

poster

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija