Analiza petogodišnjeg ciklusa reakreditacije visokih učilišta 2010.-2015. (CROSBI ID 17926)
Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrušić, Irena ; Grubišić, Marina
hrvatski
Analiza petogodišnjeg ciklusa reakreditacije visokih učilišta 2010.-2015.
Ovo izvješće odnosi se na postupak reakreditacije djelatnosti visokog obrazovanja za sva visoka učilišta te znanstvene djelatnosti za ona visoka učilišta koja imaju dopusnicu za njezino obavljanje. U Republici Hrvatskoj i prije su se provodili slični postupci, ali do sada nisu sustavno provedeni na svim ustanovama visokog obrazovanja prema istim kriterijima. Stoga se očekuje da bi utjecaj ovog postupka na sustav visokog obrazovanja mogao biti važan. Njegova važnost ogleda se i u ciljevima ovog postupka - osiguravanju minimalnih akademskih uvjeta, koji su u ovom akreditacijskom ciklusu bili većinom kvantitativni, ali i u ocjenjivanju i praćenju poboljšanja kvalitete. Nadalje, ovaj je postupak važan i zbog ekstenzivnosti samog procesa. Proveden je nad svim visokim učilištima i njihovim programima te je po opsegu u usporedbi sa sličnim postupcima vanjskog vrednovanja akademske kvalitete, koji se provode u ostalim europskim zemljama, opsežniji. Razlog tome nalazimo u potrebi sustavnog prikupljanja podataka o visokim učilištima i njihovim programima, koji do sada nije postojao. Objavljivanje i analiza rezultata reakreditacije bitni su za cijeli sustav visokog obrazovanja u smislu prijedloga razvoja odgovarajućih politika kao i instrumenata za njihovu provedbu. Potreba javne dostupnosti podataka o visokim učilištima, njihovim programima te ishodima postupka na ovakav način proizlazi i iz nepostojanja jedinstvene baze podataka na nacionalnoj razini dostupne tvorcima politika, istraživačima i ostalim korisnicima sustava.
visoka učilišta, reakreditacija, ishodi postupaka vrednovanja
nije evidentirano
engleski
Analysis of the five-year cycle of re- accreditation of HEIs 2010-2015
nije evidentirano
higher education institutions, reaccreditation, outcomes of external evaluations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO)
2017.
978-953-7584-13-9
96
objavljeno
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti