Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj (CROSBI ID 677516)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Sekušak-Galešev, Snježana Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka 1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha", 1.-2.12.2017., Zagreb. 2017. str. 11-11

Podaci o odgovornosti

Sekušak-Galešev, Snježana

hrvatski

Istraživanja o socijalnom uključivanju djece i mladih s ADHD-om u Hrvatskoj

Na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu se tijekom posljednjih desetljeća provode znanstveni projekti/istraživanja kojima se poseban naglasak stavlja na ispitivanje pretpostavki i kvalitete uključivanja u sve tri razine odgoja i obrazovanja djece i mladih s različitim teškoćama i invaliditetom pa tako i s ADHD-om. Dobiveni rezultati nam daju odgovore na neka vrlo specifična ali i opća pitanja , npr. o broju uključene djece i učenika u predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski sustav odgoja i obrazovanja, kvaliteti socijalnog uključivanja, lokalnim resursima ali i resursima ustanova. Tako je utvrđeno da je postotak uključene djece i učenika s utvrđenom dijagnozom ADHD-a u te sustave zabrinjavajuće mali, nasuprot uvriježenom mišljenju okoline da se radi o poremećaju koji je „moderan, odjednom ga sva djeca imaju a nije ni stvaran“. Istraživanja o samopoimanju nam potvrđuju do sada poznate činjenice koje se dijelom podudaraju sa svjetskom rezultatima ali nas i rastužuju jer pokazuju da učenici s ADHD- om osim što imaju lošije samopoštovanje u odnosu na vršnjake bez teškoća, misle o sebi lošije u odnosu na vršnjake s nekim drugim teškoćama (npr. disleksijom). Istraživanja u odnosu na izloženost nasilju ili činjenje nasilja također su u jednoj mjeri sukladna sa rezultatima u svijetu i potvrđuju veću učestalost takvih problema kod djece s ADHD-om. Svrha ovdje navedenih i brojnih drugih istraživanja nije samo utvrditi činjenice nego potaknuti promjene u postojećoj legislativi i praksi te kroz djelovanje u zajednici osnažiti odgajatelje, učitelje, stručne suradnike i sve one koji često bez dovoljno resursa nastoje uključiti djecu i mlade s ADHD- om u redovne odgojno obrazovne uvjete, njihove najbliže vrtiće i škole, omogućiti im da razvijaju svoje talente i vještine i tako im omogućiti da kvalitetno odrastaju zajedno sa svojim vršnjacima.

ADHD ; deficit pažnje ; hiperaktivni poremećaj ; djeca ; mladi

nije evidentirano

engleski

Research on the Social Inclusion of Children and Adolescents with ADHD in Croatia

nije evidentirano

ADHD ; attention deficit ; hyperactivity disorder ; children ; adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

11-11.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha", 1.-2.12.2017., Zagreb

Podaci o skupu

1. međunarodne konferencije o ADHD-u "Od stigme do uspjeha"

pozvano predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti