Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive (CROSBI ID 265953)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Diković, Marina ; Plavšić, Marlena Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 7-31. doi: 10.21464/mo.26.1.4

Podaci o odgovornosti

Diković, Marina ; Plavšić, Marlena

hrvatski

Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive

U Hrvatskoj i svijetu manji je dio nastavničkoga kadra koji smatra da je nastavnička profesija cijenjena. Većina se autora i autorica slaže da bi jačanje nastavničkoga identiteta moglo pomoći podizanju vrijednosti obrazovanja. Ciljevi istraživanja bili su: ispitati na koje načine obrazovanje doprinosi kvaliteti života i koje su prednosti nastavničke profesije, ispitati doživljaj statusa nastavničke profesije i promjena u obrazovnom sustavu te utvrditi motivaciju za nastavničku profesiju. Uzorak je obuhvaćao 74 učenika i učenica osnovnih i srednjih škola, 73 roditelja, 38 studenata i studentica nastavničkih studija te 35 osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika i nastavnica. Rezultati se interpretiraju u kontekstu Korthagenovog modela te pokazuju da nastavnici i nastavnice više spominju obilježja nastavničkoga identiteta koja se dotiču temeljnih vrijednosti, dok roditelji i učenici više spominju obilježja ponašanja i kompetencija. Zadaća je inicijalnoga obrazovanja nastavnika i nastavnica poticati mlade na promišljanje o vrijednostima nastavničke profesije jer će time cijeniti i poticati razvija­nje vrijednosti nastavničkoga identiteta.

nastavnička profesija ; Korthagenov model ; nastavnici ; nastavnički identitet ; roditelji ; učenici

nije evidentirano

engleski

Educational Values and Teacher's Identity from Students, Parents and Teachers' Perspective

nije evidentirano

teaching profession ; Korthagen’s model ; teachers ; teacher’s identity ; parents ; students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (1)

2019.

7-31

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.26.1.4

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice
Indeksiranost