Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih (CROSBI ID 427059)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bušelić, Vjeran Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih / izv. prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2018

Podaci o odgovornosti

Bušelić, Vjeran

izv. prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica

hrvatski

Znanstveni diskurs informacijske pismenosti i zapošljivosti diplomiranih

Tema disertacije je analiza znanstvenog diskursa diplomandske zapošljivosti iz perspektive informacijske pismenosti. Kroz postavljene hipoteze pokazano je vrlo slabo, gotovo zanemarivo prisustvo teme diplomandske zapošljivosti u znanstvenom diskursu informacijskih znanosti. Potom je provedena sveobuhvatna, vrlo detaljna i opsežna bibliometrijska analiza domene zapošljivosti kako bi se identificirala i pobliže analizirala područja koja govore o diplomandskoj zapošljivosti, vremenskim razdobljima te autorima i člancima od najvećeg utjecaja u kontekstu ključnih pojmova diskursa diplomandske zapošljivosti. U segmentu analize i usporedbe diskursa koji vlada u domenama zapošljivosti i informacijske pismenosti, načinjena je analiza supojavnosti riječi, identificirani su osnovni pojmovi koji se vezuju uz diplomandsku zapošljivost, načinjena njihova stabla taksonomije u područjima diplomandske zapošljivosti i identificirani su oblici, vremenska pojavnost i učestalost njihovih pojava. U usporednoj analizi obaju domena, pokazane su razlike odnosa dvaju ključnih pojmova – vještine i kompetencije. Na taj je način značajno proširena znanstvena spoznaja područja informacijske pismenosti u cilju jačeg povezivanja koncepata i modela informacijske pismenosti visokoškolskog obrazovanja i onih informacijske pismenosti na radnom mjestu. Rezultat analize diskursa diplomandske zapošljivosti daje znanstveno utemeljenu podlogu za usuglašavanje pojmova i konteksta kako se koriste u domeni zapošljivosti, čime je osigurana mogućnost izravnog mapiranja pojedinih zajedničkih elemenata iz različitih domena, primarno obrazovno - akademskog i poslovnog sektora. Direktna posljedica može biti proširenje i/ili korekcija postojećih modela u oba segmenta: izgradnjom modela informacijske pismenosti u segmentu prelaska iz sustava visokoškolskog obrazovanja prema zapošljivosti, kroz približavanje postojećih modela informacijske pismenosti u sustavu visokoškolskog obrazovanja s modelima informacijske pismenosti na radnom mjestu ; te produbljivanjem postojećih modela zapošljivosti relevantnim elementima modela informacijske pismenosti, uključivanjem koncepata vještina za XXI. stoljeće, u duhu promjena koje donosi ekonomija bazirana na znanju i uslugama.

Informacijska pismenost, diplomandska zapošljivost, zapošljivost, znanstveni diskurs, bibliometrija, ko-citatna analiza, analiza supojavnosti riječi

nije evidentirano

engleski

Scientific discourse of information literacy and graduate employability

nije evidentirano

Information literacy, graduate employability, employability, scientific discourse, bibliometrics, co-citation analysis, co-word analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

332

07.12.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti