Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja (CROSBI ID 427057)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Globočnik Žunac Ana
Ljubica Bakić-Tomić
hrvatski
Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja
Doktorsko istraživanje imalo je cilj utvrditi primjenjivost koorijentacijskog modela komunikacije u sustavu odgoja i obrazovanja. Koorijentacijski model kojeg čine tri dimenzije: usuglašenost, kongruentnost i točnost, prikazan je na primjeru proučavanja pretpostavki učitelja za međukulturalnu komunikaciju. U istraživanju je korištena baterija od tri upitnika: skala međukulturalne komunikacijske uspješnosti (Portalla, Chen, 2010.), skala za procjenu međukulturalne osjetljivosti (Chen, Starosta, 2000.) i skala međukulturalne svijesti (Awang-Rozaimie, Awang- Shuib, Ali, Oii, Siang, 2011.) koji su prevedeni na hrvatski jezik. Za potrebe dokazivanja pretpostavki za koorijentiranu komunikaciju ispitanika svaka je tvrdnja preformulirana na način da osim za sebe ispitanik procjenjuje istu pretpostavku kod svojih kolega. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na uzorku od ukupno 201 učitelja i 27 učitelja u Finskoj. Sekundarni rezultati ovog istraživanja pokazali su da učitelji u Hrvatskoj imaju razvijene međukulturalne pretpostavke, te početna hipoteza da su ove pretpostavke razvijenije kod učitelja predmetne nastave nije potvrđena. Statistički značajna razlika u pretpostavkama za međukulturalnu komunikaciju pronađena je samo između učitelja prirodoslovnih predmeta i razredne nastave pri čemu učitelji iz područja prirodoslovlja dominiraju u pokazateljima razvijenosti. Istraživanje je pokazalo da je koorijentacijski model komunikacije primjenjiv za proučavanje i mjerenje komunikacije u području odgoja i obrazovanja. Učitelji u Hrvatskoj s obzirom na međukulturalne komunikacijske pretpostavke nalaze se u stanju lažnog konflikta budući postoji značajna razlika između usuglašenosti vlastitih procjena i korelacije s procjenom istih varijabli kod kolega učitelja. Prema očekivanju, nisu uočene razlike u koorijentiranosti između učitelja u Hrvatskoj i Finskoj budući je utvrđeno da se ispitanici iz Finske također nalaze u stanju lažnog konflikta. Koorijentacijski model se predlaže za korištenje u proučavanju i mjerenju stavova s ciljem predviđanja komunikacijskog ponašanja u odgoju i obrazovanju u kojem koorijentiranost uključenih odgojno-obrazovni proces igra značajnu ulogu i osigurava postizanje postavljenih ciljeva.
koorijentirana komunikacija, koorijentacijski model komunikacije, komunikacija u odgojno-obrazovnom sustavu, međukulturalna komunikacija, međukulturalne komunikacijske kompetencije
nije evidentirano
engleski
Cooriented communication model in the example of education : doctoral thesis
nije evidentirano
co-oriented communication, co-orientational model of communication, communication in the educational system, cross-cultural communication, intercultural communication competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
174
06.10.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb