Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja (CROSBI ID 427057)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Globočnik Žunac Ana Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja / Ljubica Bakić-Tomić (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Globočnik Žunac Ana

Ljubica Bakić-Tomić

hrvatski

Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja

Doktorsko istraživanje imalo je cilj utvrditi primjenjivost koorijentacijskog modela komunikacije u sustavu odgoja i obrazovanja. Koorijentacijski model kojeg čine tri dimenzije: usuglašenost, kongruentnost i točnost, prikazan je na primjeru proučavanja pretpostavki učitelja za međukulturalnu komunikaciju. U istraživanju je korištena baterija od tri upitnika: skala međukulturalne komunikacijske uspješnosti (Portalla, Chen, 2010.), skala za procjenu međukulturalne osjetljivosti (Chen, Starosta, 2000.) i skala međukulturalne svijesti (Awang-Rozaimie, Awang- Shuib, Ali, Oii, Siang, 2011.) koji su prevedeni na hrvatski jezik. Za potrebe dokazivanja pretpostavki za koorijentiranu komunikaciju ispitanika svaka je tvrdnja preformulirana na način da osim za sebe ispitanik procjenjuje istu pretpostavku kod svojih kolega. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na uzorku od ukupno 201 učitelja i 27 učitelja u Finskoj. Sekundarni rezultati ovog istraživanja pokazali su da učitelji u Hrvatskoj imaju razvijene međukulturalne pretpostavke, te početna hipoteza da su ove pretpostavke razvijenije kod učitelja predmetne nastave nije potvrđena. Statistički značajna razlika u pretpostavkama za međukulturalnu komunikaciju pronađena je samo između učitelja prirodoslovnih predmeta i razredne nastave pri čemu učitelji iz područja prirodoslovlja dominiraju u pokazateljima razvijenosti. Istraživanje je pokazalo da je koorijentacijski model komunikacije primjenjiv za proučavanje i mjerenje komunikacije u području odgoja i obrazovanja. Učitelji u Hrvatskoj s obzirom na međukulturalne komunikacijske pretpostavke nalaze se u stanju lažnog konflikta budući postoji značajna razlika između usuglašenosti vlastitih procjena i korelacije s procjenom istih varijabli kod kolega učitelja. Prema očekivanju, nisu uočene razlike u koorijentiranosti između učitelja u Hrvatskoj i Finskoj budući je utvrđeno da se ispitanici iz Finske također nalaze u stanju lažnog konflikta. Koorijentacijski model se predlaže za korištenje u proučavanju i mjerenju stavova s ciljem predviđanja komunikacijskog ponašanja u odgoju i obrazovanju u kojem koorijentiranost uključenih odgojno-obrazovni proces igra značajnu ulogu i osigurava postizanje postavljenih ciljeva.

koorijentirana komunikacija, koorijentacijski model komunikacije, komunikacija u odgojno-obrazovnom sustavu, međukulturalna komunikacija, međukulturalne komunikacijske kompetencije

nije evidentirano

engleski

Cooriented communication model in the example of education : doctoral thesis

nije evidentirano

co-oriented communication, co-orientational model of communication, communication in the educational system, cross-cultural communication, intercultural communication competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

174

06.10.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano