Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza troškova i koristi izgradnje autoceste A1 (CROSBI ID 265854)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Rupčić, Nataša ; Gašparović, Tomislav Analiza troškova i koristi izgradnje autoceste A1 // Oeconomica Jadertina, 9 (2019), 1; 58-77

Podaci o odgovornosti

Rupčić, Nataša ; Gašparović, Tomislav

hrvatski

Analiza troškova i koristi izgradnje autoceste A1

Odluke u javnim poduzećima ne donose se isključivo na temelju kriterija profitabilnosti, već je riječ o objedinjavanju kriterija tržišnosti i javnosti. Unatoč raznolikosti ciljeva koje projektima u javnom sektoru treba zadovoljiti te činjenici da se odluke donose političkim procesom pregovaranja između dionika, podloga donošenju odluka treba biti analiza troškova i koristi. Pri tome treba uključiti sve koristi: materijalne i nematerijalne, izravne i posredne. Valja imati na umu da projekt treba biti troškovno pokriven kako u fazi izgradnje, tako i u fazi korištenja i održavanja. U ovome radu analiziraju se odluke u javnom poduzeću HAC s naglaskom na upravljačke odluke pri izgradnji autoceste A1. Ciljevi izgradnje ove autoceste bili su povezivanje državnoga prostora, povezivanje s europskom mrežom autocesta, razvoj turizma te povećanje sigurnosti prometa. Ti su ciljevi ostvareni. No nisu ostvareni željeni ciljevi povećanja razvoja, posebno gospodarskoga razvoja ruralnih i slabije naseljenih područja te zadržavanja i povećanja broja stanovnika. Tržišni ciljevi projekta također nisu ostvareni. Troškovi izgradnje dionice od Bosiljeva do Splita premašili su planirane troškove za 3 milijarde kuna. Prihodi su od 2015. do 2017. godine bili u prosjeku 500 milijuna kuna manji od projiciranih. Na temelju ovih podataka nameće se pitanje je li autocestu A1 trebalo graditi s pomoću kredita ili putem javno-privatnog partnerstva. S obzirom na pogreške u projekcijama, može se pretpostaviti da bi model javno-privatnog partnerstva podrazumijevao realniju procjenu prometne dinamike, nižu cijenu gradnje, bolje upravljanje prihodima, ali i postupniju gradnju.

Javni menadžment, javni sektor, investicije, javno-privatno partnerstvo, autocesta A1

nije evidentirano

engleski

Analysis of the costs and benefits of building A1 highway

nije evidentirano

Public management, public sector, investments, public-private partnership, A1 highway

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2019.

58-77

objavljeno

1848-4956

1848-1035

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice