Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1005374

Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja


Nikolić, Lidija; Ercegovac-Jagnjić, Gordana
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja // Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Glazba u školi - stanje i perspektive, Knjiga sažetaka / Sixth International Symposium of Music Pedagogues, Music education in context of present and future changes, Music in schools - State and perspectives, Book of Abstracts / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek, 2019. str. 28-29 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Neki ishodi učenja nastave glazbe u općem obrazovanju kao pretpostavka učenja glazbe na studijima za odgojitelje predškolske djece i učitelje primarnog obrazovanja
(Certain music learning outcomes in general education as a prerequisite for music education at the pre-school studies and teacher studies)

Autori
Nikolić, Lidija ; Ercegovac-Jagnjić, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Glazba u školi - stanje i perspektive, Knjiga sažetaka / Sixth International Symposium of Music Pedagogues, Music education in context of present and future changes, Music in schools - State and perspectives, Book of Abstracts / Svalina, Vesna - Osijek, 2019, 28-29

Skup
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena, Glazba u školi - stanje i perspektive / Sixth International Symposium of Music Pedagogues, Music education in context of present and future changes, Music in schools - State and perspectives

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11-13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Glazbena kultura, Glazbena umjetnost, kurikul nastave glazbe, općeobrazovni sustav, nastava glazbe na studiju za odgojitelje i učitelje
(Music education, Music Art, music education curriculum, general education system, music education at teacher and pre-school teacher studies)

Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi status glazbene kulture studenata učiteljskog studija i studija za odgojitelje. Namjera je ovog eksplorativnog istraživanja utvrditi kakvo je predznanje studenta koji dolaze na studije na kojima se glazba uči u sklopu stjecanja njihovih stručnih kompetencija te posredna evaluacija glazbenog obrazovanja u općeobrazovnom sustavu. Istraživanje je provedeno sa studentima prve godine učiteljskog studija te prve i druge godine studija za odgojitelje predškolske djece (N=209). Za potrebe ovog istraživanja kreiran je Upitnik o glazbenom obrazovanju i iskustvu prije studija i Test poznavanja glazbene umjetnosti. Utvrđeno je kako razina glazbene kulture studenata učiteljskoga i studija za odgojitelje nije sukladna očekivanim postignućima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom glazbenom obrazovanju, a kao preduvjet dalje glazbene naobrazbe na studiju. Samo 14, 35% (N=30) ispitanika ima neki oblik glazbenog obrazovanja izvan općeobrazovnog sustava, a iskustvo sudjelovanja u različitim ansamblima ima njih 58, 37% (N=122). Navedene studije podjednako upisuju učenici iz gimnazija i srednjih strukovnih škola koji su u osnovnoj školi bili odlični učenici (M=4, 81). Rezultat uspješnosti na Testu poznavanja glazbene umjetnosti od 23, 24% ukazuje na vrlo nisku razinu elementarnih znanja o glazbenoj umjetnosti i vještina analitičkog slušanja glazbe. Utvrđeni su statistički značajno bolji rezultati u testu kod ispitanika koji su imali formalno glazbeno obrazovanje izvan općeobrazovnog sustava te onih koji su imali Glazbenu umjetnost tijekom srednjoškolskog obrazovanja od onih koji nisu imali takvo obrazovanje. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju kako studenti koji se odlučuju na učiteljski i odgojiteljski poziv imaju oskudne temelje za nastavak glazbenog obrazovanja na studijima i stjecanje i razvoj kompetencija za vođenje glazbenih aktivnosti ili nastave glazbe s djecom predškolske i rane školske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek