Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke (CROSBI ID 677191)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Kegalj, Jana ; Borucinsky, Mirjana ; Bratulić, Ana Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke // 4. međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke" Zagreb, Hrvatska, 21.02.2019-23.02.2019

Podaci o odgovornosti

Kegalj, Jana ; Borucinsky, Mirjana ; Bratulić, Ana

hrvatski

Razvoj leksičke kompetencije u jeziku struke

Višerječni su nazivi jedna od osnovnih značajki jezika struke (Kereković 2012: 125) osobito u engleskome jeziku koji je karakterističan po slaganju punoznačnih leksičkih jedinica, a čime se dobiva veća leksička gustoća izričaja. No, upravo zbog toga, takve strukture, zbog visoke razine informativnosti, a zbijenog izraza, otežavaju razumijevanje pisanoga teksta, stoga je njihovo shvaćanje važno u učenju jezika tehničkih struka. Cilj je ovoga rada metodom anketiranja istražiti koliko nam u razumijevanju takvih kompleksnih jezičnih jedinica pomaže naše znanje o svijetu, odnosno enciklopedijsko znanje (Žic-Fuchs 1991: 16), a koliko je ključno znanje o jeziku, odnosno rječničko znanje (Žic-Fuchs, 1991: 16), što je izrazito važno za podučavanje jezika struke, s obzirom da se postavlja pitanje koliko stručnoga znanja mora posjedovati predavač strukovnoga jezika. Istraživanje se provodi na 20 najfrekventnijih višerječnih naziva, sastavljenih od triju ili više članova, odabranih iz korpusa tekstova (tzv. „crawl“ korpus) sastavljenih u alatu Sketch engine, iz područja brodostrojarstva. Anketiranje se provodi na četiri skupine: prvu skupinu čine osobe koje imaju određeno iskustvo rada na brodu te stoga posjeduju znanje o svijetu, ali imaju ograničeno znanje o jeziku, drugu skupinu čine studenti struke koji posjeduju nešto manje znanja o svijetu, ali imaju veće znanje o jeziku, treću skupinu čine nastavnici i predavači engleskoga jezika koji posjeduju znanje o jeziku, ali ne i znanje o svijetu, dok četvrtu skupinu čine predavači engleskoga jezika tehničke struke koji posjeduju oboje. Radom se želi istražiti u kojoj mjeri znanje o jeziku i znanje o svijetu pomažu u razumijevanju višerječnih naziva u struci, što bi u konačnici rezultiralo smjernicama za usvajanje istih, kako za predavače strukovnoga jezika, tako i za studente.

jezik struke, višerječni nazivi, znanje o jeziku, znanje o svijetu

nije evidentirano

engleski

Development of Lexical Competence in ESP

nije evidentirano

ESP, multi-word lexical units, knowledge of the language, knowledge of the world

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

4. međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"

predavanje

21.02.2019-23.02.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija