Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it (CROSBI ID 265659)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jukić Matić, Ljerka ; Glasnović Gracin, Dubravka Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 22 (2020), 1; 9-40. doi: 10.15516/cje.v22i1.3484

Podaci o odgovornosti

Jukić Matić, Ljerka ; Glasnović Gracin, Dubravka

engleski

Mathematics textbook in the hands of the lower secondary students: how, when and why they use it

Textbooks play a very important role in education ; their content and practice exercises may have an influence on the students' opportunities to learn. Although many studies have focused on the teachers' use of textbooks, studies on students' textbook use are sparse. The aim of the study presented in this paper is to examine how, when, and why students utilize textbooks for learning mathematics. The data was obtained by combining quantitative and qualitative methods (triangulation of questionnaire results, interviews, and students' diaries). To that purpose, the model of a socio-didactical tetrahedron was used, where the dynamic relationship among textbook, mathematics, teacher and student was observed. The results show that students regularly use the textbook for practice exercises and homework. The social component of textbook use points to: (1) teacher as a mediator between the textbook and students ; (2) the important role of the textbook in terms of help at home given by parents or siblings if the student did not understand the subject matter in school. Therefore, the utilization of the textbook is a complex and dynamic process which includes various parameters and participants, not just teachers and students./Udžbenik ima važnu ulogu u nastavi, a njegov sadržaj i zadatci za vježbu mogu utjecati na prilike i mogućnosti koje se stavljaju pred učenika iz pojedinog predmeta. Iako su se brojna istraživanja fokusirala na to kako nastavnici koriste udžbenik, rijetke su studije o tome kako ga koriste učenici. Cilj ovog rada je istražiti upravo kako učenici rabe udžbenik za učenje matematike, kada i zašto. Podatci su dobiveni kombiniranom primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda (triangulacijom rezultata iz upitnika, intervjua i dnevnika učenika). Pritom je korišten teorijski model socio- didaktičkog tetraedra u kojem se opservira dinamičan odnos između udžbenika, matematike, učitelja i učenika kroz socijalne i društvene aspekte. Rezultati pokazuju da ispitani učenici redovito koriste udžbenik za rješavanje zadataka i pisanje domaće zadaće. Socijalna komponenta upotrebe udžbenika ukazuje na: (1) učitelja kao medijatora između udžbeničkog sadržaja i učenika u razredu ; (2) važnu ulogu udžbenika u sklopu pomaganja ukućana kada učenik nešto nije razumio. Stoga možemo zaključiti da je uporaba udžbenika vrlo složen i dinamičan proces koji uključuje različite parametre i sudionike, ne samo učenike i učitelje.

socio-didactical tetrahedron ; students ; textbooks utilization

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (1)

2020.

9-40

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v22i1.3484

Povezanost rada

Matematika, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost