Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbena nastava i odgoj za socijalističko društvo: školski radio - radijske emisije u nastavi muzičkog odgoja (1953-1958) (CROSBI ID 676999)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Duraković, Lada Glazbena nastava i odgoj za socijalističko društvo: školski radio - radijske emisije u nastavi muzičkog odgoja (1953-1958) // Zbornik radova s 8. međunarodnog muzikološkog skupa "Iz istarske glazbene riznice", Glazbe Jadrana- identitet, utjecaji, tradicije / Ivana Paula Gortan Carlin, Branko Radić (ur.). Novigrad: Naklada Čakavskog sabora za glazbu, 2019. str. 7-27

Podaci o odgovornosti

Duraković, Lada

hrvatski

Glazbena nastava i odgoj za socijalističko društvo: školski radio - radijske emisije u nastavi muzičkog odgoja (1953-1958)

Polazne osnove za prosvjetni rad u prvim godinama nakon Drugog svjetskog rata bile su vrlo nepovoljne i opterećene brojnim otvorenim pitanjima poput slabe materijalne i tehnološke opremljenosti škola te nestašice prostora i nedovoljne stručne osposobljenosti nastavnog osoblja. Prosvjetna je politika ulagala znatan trud u nadilaženje ovih problema. Jedna od svrsishodnih pomoći radu nastavnika bile su i emisije redakcije tzv. Školskog radija, koji je djelovao do 1958. godine u sastavu Radio Zagreba. Emisije su se obraćale razredu, odnosno koherentno strukturiranom kolektivu sličnog uzrasta. Svrha njihova uvođenja u nastavu bila je racionalizacija i povećanje efikasnosti učenja. Radio je trebao povezati učenike sa suvremenim tijekovima s područja znanosti, s uspjesima socijalističke izgradnje, s političkim zbivanjima. Uz to, radijske emisije trebale su ukloniti monotoniju i jednoobraznost u nastavnom procesu te ga osuvremeniti. Glazbeni odgoj u školi, uz nastavu jezika, povijesti i geografije, spadao je u skupinu nacionalnih predmeta, a o njegovoj važnoj ulozi svjedoče iznimno ambiciozni nastavni planovi i programi u ranome poraću, koji su već od 1951. godine propisivali slušanje odabranih glazbenih djela s gramofonskih ploča ili s radija na nastavi. Radio Zagreb raspolagao je bogatim izborom gramofonskih ploča i drugih tehničkih sredstava te je surađivao s brojnim istaknutim glazbenim pedagozima, povjesničarima i publicistima, pa je već prije službenog formiranja redakcije Školskog radija 1953. godine započeo raditi na usustavljenju stalnih glazbeno-obrazovnih programa. Osnovni je cilj glazbenih emisija bilo približavanje glazbe mogućnostima percepcije učenika i razvijanje njihovih estetskih potreba. Učenike je trebalo potaknuti da počnu sami izvoditi glazbena djela te da postanu ljubitelji glazbe i stalni posjetitelji koncertnih zbivanja. Članak rekonstruira rad na implementiranju radijskih emisija u nastavu muzičkog odgoja u prvom poratnom razdoblju. Istraživanje je temeljeno na arhivskoj građi, internim biltenima Radio Zagreba te na tekstovima iz kulturoloških i pedagoških revija

emisije, glazba, Radio Zagreb, Školski radio

nije evidentirano

engleski

MUSIC EDUCATION FOR THE SOCIALIST SOCIETY: RADIO BROADCAST IN MUSIC EDUCATION CLASSES (1953 - 1958)

nije evidentirano

broadcast, music, Radio Zagreb, School Radio

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-27.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s 8. međunarodnog muzikološkog skupa "Iz istarske glazbene riznice", Glazbe Jadrana- identitet, utjecaji, tradicije

Ivana Paula Gortan Carlin, Branko Radić

Novigrad: Naklada Čakavskog sabora za glazbu

978-953-95972-4-3

Podaci o skupu

8. međunarodni muzikološki skup "Iz istarske glazbene riznice": Glazbe Jadrana- identitet, utjecaji, tradicije

predavanje

06.05.2019-07.05.2019

Novigrad, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti