Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što je skriveno u kemijskoj skici? (CROSBI ID 487088)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kuzmanić Sonja ; Judaš Nenad Što je skriveno u kemijskoj skici? // XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci / Vicković, Ivan (ur.). Koprivnica: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo, 2001. str. 296-x

Podaci o odgovornosti

Kuzmanić Sonja ; Judaš Nenad

hrvatski

Što je skriveno u kemijskoj skici?

Crtež je, kao i pismo, jedan od načina razmjene znanja, misli i informacija. Skica (crtež) kemijske aparature star je koliko i sama kemija. Osnovna namjena crteža, zoran prikaz rasporeda i povezanosti elemenata koji tvore aparaturu poradi izbjegavanja nejasnoća i/ili problema koji se mogu pojaviti pri opisu riječima, nije mu se za sve to vrijeme značajno izmjenila. No ima li koristi od kemijskih crteža u nastavi kemije? Crtež kao vještina predstavlja organizirani način operiranja podacima i problemima. Stoga ovladavanje pravilima stvaranja crteža razvija i njeguje osim motoričkih i intelektualne sposobnosti (razumijevanje, primjena, analiza, sinteza i evaluacija znanja). U početku eksperimentalne nastave kemije osnovni cilj je razviti kod učenika (studenta) sposobnost planiranja laboratorijskog vremena i prostora te ga izvještiti u razumijevanju i osmišljavanju pokusa. Kvalitetna skica (uredna, pregledna i prostorno odmjerena) aparature ili nekog njezinog dijela dobra je polazna osnova boljem razumijevanju njihove funkcionalnosti. Vještinu stvaranja shematskih prikaza nedvojbeno je od pomoći pri sistematizaciji znanja kao i sagledavanju kako eksperimentalnih tako i teorijskih problema. Kvalitetan shematski prikaz može izvanredno poslužiti i prilikom valorizacije poznavanja i razumijevanja gradiva. Pregledom raznih knjiga, udžbenika i skripata pronašli smo velik broj nejasnih i nejednako izrađenih crteža. Vrlo su česte i nedosljednosti unutar istog teksta. Razgovori s mnogim učenicima i studentima ukazuju na niz nedosljednosti u prikazu i primjeni crteža u nastavi te na nedostatnu vještinu samih predavača u izradi crteža. Također ne postoje niti pravila o međusobnim omjerima pojedinih dijelova. Pri stjecanju vještine kemijskog crtanja izrazito je korisno početi izradom dvodimenzijskih presjeka. Iskustvo pokazuje da takav pristup koristi razvijanju i razumijevanju odnosa dvo- i trodimenzijskog prostora. Razvoj kemijskog crteža moguće je podijeliti u sljedeće faze: 1) početno planiranje prostora i stvaranje predskice, 2) povlačenje finih pomoćnih linija, 3) povlačenje glavnih linija, njihovo povezivanje i podebljavanje te 4) otklanjanje suvišnih linija zaostalih iz početne faze. Konačno, ovaj edukacijski sadržaj mora biti dobro odmjeren i pažljivo uklopljen u ukupnu strategiju izvedbe nastavnog plana i programa, e kako se ne bi pretvorio u, već viđene i doživljene metode maltretiranja učenika (studenata). Svaki početak je težak, no kasnije stečeno majstorstvo veseli i oplemenjuje dušu.

crtež; vještina; obrada podataka; obrazovanje; dijagrami

nije evidentirano

engleski

What is Hidden in the Chemical Sketch?

nije evidentirano

sketch; skill; data analysis; education; diagrams

nije evidentirano

Podaci o prilogu

296-x.

2001.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVII. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera - Sažetci

Vicković, Ivan

Koprivnica: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko društvo

Podaci o skupu

XVII Hrvatski Skup kemičara i kemijskih inženjera

poster

10.06.2001-13.06.2001

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija