Pretpostavljeno i očekivano jezično znanje prvašića (CROSBI ID 487080)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija
hrvatski
Pretpostavljeno i očekivano jezično znanje prvašića
Polazak u školu pretpostavlja činjenicu da je dijete na različitim jezičnim razinama toliko ovladalo hrvatskim jezikom da se može bez poteškoća sporazumijevati s okolinom i na tom jeziku učiti. Da bi mogla pratiti nastavu, djeca uz ostalo trebaju vladati određenim rječnikom. U ovome se radu ispituje do kojih se sve spoznaja može doći sustavnom analizom školskih udžbenika. Da bismo ispitali razinu leksičkoga znanja koju pretpostavljaju udžbenici hrvatskoga jezika, analizirali smo dvije čitanke za prvi razred osnovne škole. Napravljeni su popisi riječi za svaki od analiziranih udžbenika, a zatim su popisi uspoređeni prema sadržaju i broju riječi. Posebno se razmatra odnos punoznačnih i nepunoznačnih riječi. Spoznaje o očekivanome znanju hrvatskoga jezika na svim jezičnim razinama pomogle bi u pripremi djece za polazak u školu.
nije evidentirano
nije evidentirano
engleski
Expecting Level of Language Knowledge in the First Grade (An Example of Text Book Analisys)
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
55.-73.-x.
2002.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas -Dijete i učenje hrvatskoga jezika Dijete i učenje stranoga jezika
Vodopija, Irena
Osijek: Sveučilište J.J. Strossmayera Visoka učiteljska škola u Osijeku
Podaci o skupu
2. međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas: Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi
predavanje
24.11.2002-25.11.2002
Osijek, Hrvatska