Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca (CROSBI ID 676799)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Sesar, Kristina ; Dodaj, Arta ; Dodaj, Anita Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca. 2018. str. 45-45

Podaci o odgovornosti

Sesar, Kristina ; Dodaj, Arta ; Dodaj, Anita

hrvatski

Emocionalna regulacija i problematično korištenja interneta srednjoškolaca

Problematičnu ili prekomjernu upotrebu interneta karakterizira nemogućnost kontrole pojedinca pri korištenju Interneta što uzrokuje psihološke, socijalne i akademske poteškoće. Poteškoće u emocionalnoj regulaciji mogu biti jedna od čimbenika koji pridonosi razvoju ovog problematičnog ponašanja. U ovom je istraživanju ispitana uloga emocionalne regulacije u količini vremena koji srednjoškolci provode u korištenju interneta kao i u objašnjenju problema vezanih uz korištenje interneta. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 326 učenika oba spola u dobi od 16 do 19 godina. Razina problema vezanih uz korištenje interneta (opsesija, zapuštanje i poremećaj kontrole) procijenjena je pomoću Upitnika problematičnog korištenja interneta (Demetrovics i sur., 2008). Upitnik emocionalne regulacije i kontrole UERK (Takšić, 2003) primijenjen je kako bi se procijenili efekti negativnih emocija i raspoloženja na mišljenje, pamćenje i ponašanje, kao i sposobnost emocionalne kontrole. Dobiveni rezultati pokazali su da učenici koji provode više vremena na Internetu imaju više poteškoća u procesima emocionalne regulacije i kontrole. Nadalje, ispitanici kod kojih je utvrđeno problematično korištenje interneta (opresivnost aktivnostima na internetu, zapuštanje svakodnevnih obaveza i aktivnosti, te nemogućnost kontrole korištenja i prekida korištenja Interneta) u odnosu na ispitanike bez navedenih teškoća imaju veći utjecaj negativnih emocija i raspoloženja na mišljenje, pamćenje i ponašanje, kao i na sposobnost emocionalne kontrole.Na temelju rezultata ovog istraživanja možemo zaključiti da poteškoće u emocionalnoj regulaciji i kontroli pridonose problematičnom korištenju interneta adolescenta. Intervencije usmjerene na razvijanje vještina emocionalne regulacije adolescenata mogu ublažiti problem prekomjernog korištenja interneta adolescenata.

emocionalna regulacija ; emocionalna kontrola ; problematično korištenje interneta ; učenici ; adolescenti

nije evidentirano

engleski

Emotional regulation and problematic Internet use in secondary schools students

nije evidentirano

emotional regulation and control, problematic internet use, adolescents, students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-45.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

5. sarajevski dani psihologije

poster

19.04.2018-21.04.2018

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Psihologija