Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga strategija traženja informacija u akademskom postignuću (CROSBI ID 676788)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Krešić, Toni ; Pandža, Maja ; Dodaj, Arta Uloga strategija traženja informacija u akademskom postignuću. 2018. str. 128-128

Podaci o odgovornosti

Krešić, Toni ; Pandža, Maja ; Dodaj, Arta

hrvatski

Uloga strategija traženja informacija u akademskom postignuću

Uspješnost u traženju i strukturiranju informacija postaje ključna vještina u 21. stoljeću, koja ima snažne implikacije za uspjeh u akademskom kontekstu. Pored posjedovanja većeg činjeničnog znanja, pojedinci s visokom potrebnom za spoznajom postižu veći uspjeh u obavljanju akademskih zadataka. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos strategija traženja informacija i potrebe za spoznajom u objašnjenju akademskog uspjeha studenata. U istraživanju su sudjelovala 224 studenata Sveučilišta u Mostaru, u dobi od 19 do 26 godina. Uspješnost u traženju i strukturiranju informacija procijenjena je pomoću Skale potrebe za spoznajom (Cacciopo, Petty i Kao, 1984) te Skale strategija traženja informacija (Miller, 1996), dok je akademsko postignuće ispitano na temelju prosjeka ocjena. Faktorska analiza Skale strategija traženja informacija je rezultirala trofaktorskim rješenjem za strategije koje su interpretirane kao: 1. Izravno traženje informacija ; 2. Nadgledanje visokog socijalnog troška ; 3. Nadgledanje niskog socijalnog troška. Provedbom jednosmjernih analiza varijance utvrđeno je da postoje značajne razlike u izraženosti korištenja strategija traženja informacija u akademskom kontekstu. U prosjeku studenti izraženije koriste Izravno traženje od strategije Nadgledanja visokog socijalnog troška, dok se strategije Nadgledanja visokog socijalnog troška koriste u najmanjoj mjeri. Analiza razlika u prosjeku ocjena s obzirom izraženosti različitih strategija traženja informacija pokazuje da izraženije korištenje Izravnog traženja rezultira boljim prosjekom ocjena. Zaključno, strategije traženja informacija predstavljaju značajan faktor u objašnjenju akademskog postignuća, dok nalazi ne podržavaju tvrdnju o strategijama traženja informacija kao bitnom faktoru u obrazovnom kontekstu.

potreba za spoznajom, strategije traženja informacija, akademsko postignuće

nije evidentirano

engleski

The role of information retrieval strategy in academic achievement

nije evidentirano

need for knowledge, information retrieval strategies, academic achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

128-128.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

XX. Dani Psihologije u Zadru. 21. Dani Psihologije u Zadru

poster

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija