Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi (CROSBI ID 676778)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gazdić-Alerić, Tamara ; Rogina, Jelena
hrvatski
Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi
Matematički udžbenici glavno su didaktičko sredstvo u nastavi toga školskog predmeta. S obzirom na to trebaju ispunjavati određene psihološke, didaktičke, metodičke, jezične i druge zahtjeve propisane Udžbeničkim standardom (2013) i Zakonom o udžbenicima za osnovnu i srednju školu (2006). Cilj ovog istraživanja je provjeriti ispunjavaju li matematički udžbenici jezične zahtjeve propisane spomenutim dokumentima. U istraživanju su postavljene sljedeće hipoteze: 1. Sadržaj matematičkih udžbenika za četvrte razrede osnovne škole ne udovoljava psihološkim i didaktičko-metodičkim zahtjevima postavljenima u Udžbeničkom standardu. 2. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima gramatičkih i pravopisnih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika. 3. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima stilskih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika te logičkih pogrešaka. 4. Matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole svojim su leksikom primjereni učenicima četvrtih razreda. Predmet istraživanja su trenutno u školama najzastupljeniji matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole, izdavača Alfe, Školske knjige i Profil Kletta. Istraživanje je kvalitativno i provodi se metodom analize sadržaja. Rezultati pokazuju velika odstupanja jezika matematičkih udžbenika od hrvatskoga standardnog jezika i zahtjeva postavljenih u prethodno navedenim dokumentima. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu pažljivijeg sastavljanja matematičkih udžbenika s obzirom na jezik kao i veću kontrolu matematičkih udžbenika prije njihova upućivanja na tržište, odnosno u nastavu.
udžbenik, matematika, jezična pravilnost, hrvatski standardni jezik
nije evidentirano
engleski
The Issue of Linguistic Shaping of Mathematical Tasks in Primary School Education
nije evidentirano
textbook, mathematics, language consistency, standard Croatian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
152-169.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Učitelj – između tradicije i suvremenosti
Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines
Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
978-953-331-231-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096