Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi (CROSBI ID 676778)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gazdić-Alerić, Tamara ; Rogina, Jelena Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.). Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 152-169

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Rogina, Jelena

hrvatski

Problem jezičnog oblikovanja matematičkih zadataka u razrednoj nastavi

Matematički udžbenici glavno su didaktičko sredstvo u nastavi toga školskog predmeta. S obzirom na to trebaju ispunjavati određene psihološke, didaktičke, metodičke, jezične i druge zahtjeve propisane Udžbeničkim standardom (2013) i Zakonom o udžbenicima za osnovnu i srednju školu (2006). Cilj ovog istraživanja je provjeriti ispunjavaju li matematički udžbenici jezične zahtjeve propisane spomenutim dokumentima. U istraživanju su postavljene sljedeće hipoteze: 1. Sadržaj matematičkih udžbenika za četvrte razrede osnovne škole ne udovoljava psihološkim i didaktičko-metodičkim zahtjevima postavljenima u Udžbeničkom standardu. 2. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima gramatičkih i pravopisnih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika. 3. U matematičkim udžbenicima za četvrte razrede osnovne škole ima stilskih odstupanja od hrvatskoga standardnog jezika te logičkih pogrešaka. 4. Matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole svojim su leksikom primjereni učenicima četvrtih razreda. Predmet istraživanja su trenutno u školama najzastupljeniji matematički udžbenici za četvrte razrede osnovne škole, izdavača Alfe, Školske knjige i Profil Kletta. Istraživanje je kvalitativno i provodi se metodom analize sadržaja. Rezultati pokazuju velika odstupanja jezika matematičkih udžbenika od hrvatskoga standardnog jezika i zahtjeva postavljenih u prethodno navedenim dokumentima. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu pažljivijeg sastavljanja matematičkih udžbenika s obzirom na jezik kao i veću kontrolu matematičkih udžbenika prije njihova upućivanja na tržište, odnosno u nastavu.

udžbenik, matematika, jezična pravilnost, hrvatski standardni jezik

nije evidentirano

engleski

The Issue of Linguistic Shaping of Mathematical Tasks in Primary School Education

nije evidentirano

textbook, mathematics, language consistency, standard Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

152-169.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Učitelj – između tradicije i suvremenosti

Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines

Gospić: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-231-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija