Samoprocjene kompetencija učitelja s obzirom na neke sociodemografske osobine (CROSBI ID 676681)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis
hrvatski
Samoprocjene kompetencija učitelja s obzirom na neke sociodemografske osobine
Prema modelu kojeg smo koristili u ovom istraživanju (Lončarić i Majić, 2015), kompetencije učitelja dijele se na: a) Stručna znanja i interpersonalne vještine ; b) Temeljna znanja i vještine ; c) Istraživanje i stvaranje novih znanja ; d) Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu ; e) Odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo. Istraživanje je provedeno tijekom prvog polugodišta šk. god. 2018./2019. te je obuhvatilo 83 učitelja razredne nastave iz većine osnovnih škola Ličko-senjske županije. Uz upitnik navedenih autora, ispitan je niz socio-demografskih podataka učitelja: spol, dob, radni staž, obrazovna ustanova, završeni studij, status u struci, veličina mjesta te broj učenik. Istraživanje je pokazalo statistički značajnu povezanost između svih navedenih kompetencija učitelja. Ispitane razlike između svih socio-demografskih varijabli i kompetencija učitelja pokazale su se jedino na varijabli Obrazovna ustanova s obzirom na Istraživanje i stvaranje novih znanja te Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu. Istraživanje je pokazalo da učitelji koji su završili studij u Rijeci samoprocjenjuju svoju kompetenciju Istraživanje i stvaranje novih znanja lošijom nego što to čine ispitanici koji su završili studij u Zadru, a kompetenciju Profesionalnih vrijednosti i posvećenosti radu, ispitanici koji su završili studij u Zadru samoprocjenjuju boljom nego što to čine ispitanici koji su završili studij u Gospiću. Na koncu, oni koji su završili studij u Rijeci samoprocjenjuju tu kompetenciju lošijom nego što to čine oni koji su završili studij u Zadru.
Kompetencije učitelja, Samoprocjena kompetencija, Sociodemografske osobine učitelja, Kompetencija istraživanja i stvaranja novih znanja, Kompetencija profesionalnih vrijednosti i posvećenosti radu.
nije evidentirano
engleski
SELF-ASSESSMENT OF TEACHERS' COMPETENCES WITH REGARD TO SOME SOCIO-DEMOGRAPHIC CHARACTERISTICS
nije evidentirano
Self-assessment of teachers' competences with regard to some sociodemographic characteristics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
83-84.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
6.Dani Šime i Ante Starčevića "Učitelj - između tradicije i suvremenosti" - knjižica sažetaka
Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-231-6
Podaci o skupu
6. dani Šime i Ante Starčevića: učitelj - između tradicije i suvremenosti
predavanje
24.05.2019-25.05.2019
Gospić, Hrvatska