Višejezična komponenta u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika u Hrvatskoj (CROSBI ID 676566)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Berbić Kolar, Emina ; Miškulin Saletović, Lucia ; Bilić Meštrić, Klara
hrvatski
Višejezična komponenta u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika u Hrvatskoj
Svrha je ovog rada prikazati preliminarne rezultate istraživanja provedenog u sklopu međunarodnog projekta - MultiTed - Multilingualism and Teacher Education o zastupljenosti višejezične komponente u obrazovanju budućih učitelja i nastavnika. Cilj projekta bio je objediniti iskustva znanstvenika iz različitih zemalja kako bi se zajednički istražilo na koji se način budući učitelji i nastavnici pripremaju za rad u višejezičnim kontekstima u različitim obrazovnim sustavima. U uvodnom dijelu rada predstavit ćemo projekt, dok će drugi dio rada biti usmjeren na prikaz preliminarnih rezultata analize. U istraživanju se postavilo pitanje zastupljenosti višejezične komponente u izvedbenim programima studija koji obrazuju buduće učitelje i nastavnike. Za potrebe ovog rada višejezičnom komponentnom smatramo nastavne predmete i sadržaje koji su usmjereni na upoznavanje budućih učitelja i nastavnika s načinima rada, vrednovanjem, odnosno meta-refleksivnom dimenzijom i implikacijama za izvođenje nastave s višejezičnim učenicima i u višejezičnim sredinama. Preliminarni rezultati ukazuju na značajne razlike u zastupljenosti ovisno o tome je li riječ o (1) budućim učiteljima razredne nastave, budućim nastavnicima ili profesorima predmeta iz (2) društveno-humanističkog ili (3) prirodoslovno-tehničkog područja. Kako u samom projektu, tako i u preliminarnom istraživanju, pokazalo se da je koncept višejezične komponente iznimno kontingentan. Pritom je važno uzeti u obzir kako svaka definicija višejezičnosti nužno ovisi, između ostalog, i o samom društveno-političkom, geografskom i obrazovnom kontekstu u kojem se ona pokušava definirati.
Višejezičnost ; Obrazovanje učitelja i nastavnika ; MultiTEd
nije evidentirano
engleski
Multilingual component in the education of future teachers in Croatia
nije evidentirano
Multilingualism ; teacher education ; MultiTEd
nije evidentirano
Podaci o prilogu
92-94.
2019.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
predavanje
16.05.2019-17.05.2019
Osijek, Hrvatska