Predmodifikacija imenica u višerječnim nazivima u nastavi engleskoga jezika prometnih struka (CROSBI ID 426768)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Polić, Tamara
Zovko Dinković, Irena ; Seljan, Sanja
hrvatski
Predmodifikacija imenica u višerječnim nazivima u nastavi engleskoga jezika prometnih struka
Znanstveni doprinos ovoga rada očituje se u izvorno osmišljenom i po prvi put provedenom empirijskom istraživanju na sudionicima, izvornim govornicima hrvatskoga kojima je engleski prvi strani jezik na studijima prometa u Republici Hrvatskoj. Kod tih je studenata utvrđena i statistički analizirana ulazna razina kompetencija primanja i proizvodnje višeimeničkih naziva, kao i uspješnost poučavanja osnovnim načelima primanja i proizvodnje tih naziva u engleskome jeziku prometnih struka (EJPS-u). Potvrđene su razlike u uspješnosti između primanja i proizvodnje višeimeničkih naziva (raščlanjenih po broju imenica u predmodifikaciji) prije i nakon poučavanja. Dodatno se ispitalo i mišljenje studenata o različitim aspektima poučavanja kompetencijama primanja i proizvodnje višeimeničkih naziva i pružen je uvid o utjecaju čimbenika iz srednjoškolskoga okruženja na kompetencije primanja i proizvodnje višeimeničkih naziva u engleskome jeziku. Time rad predstavlja izvorni doprinos kako anglistici, tako i glotodidaktici, donoseći nove spoznaje o primanju i proizvodnji višeimeničkih naziva u engleskome jeziku prometnih struka, a ujedno i utire put budućim istraživanjima na različitim uzorcima skupina: studentima drugih studijskih programa u Republici Hrvatskoj u sklopu kojih su poučavani engleskome jeziku struke, studentima neizvornim govornicima engleskoga kojima je neki drugi jezik materinski, kao i studentima izvornim govornicima engleskoga jezika. Bitno je istaknuti i velik praktični, odnosno stručni doprinos koji ovo istraživanje može imati u nastavi. Temeljna načela poučavanja tretmanske skupine mogu poslužiti kao smjerokaz nastavnicima engleskoga jezika struka u poučavanju primanju i proizvodnji višeimeničkih naziva, dok po uzoru na jezični ispit rabljen kao instrument u istraživačkome dijelu rada nastavnici mogu sastaviti ispite sukladno engleskome jeziku struke koji poučavaju.
višerječni nazivi, višeimenički nazivi, engleski jezik (prometnih) struka, poučavanje, primanje, proizvodnja, studenti, jezični ispit, korpus
nije evidentirano
engleski
Noun premodification and multi-word lexical units in teaching English for traffic and transport purposes
nije evidentirano
multi-word lexical units, multi-noun lexical units, English for Specific Purposes, English for Traffic and Transport Purposes, teaching, learning, reception, production, students, language test, corpus
nije evidentirano
Podaci o izdanju
278
02.05.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb