Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu (CROSBI ID 265078)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mučnjak, Dorja ; Lisek, Jadranka
hrvatski
Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Cilj ovog istraživanja bio je da se na uzorku studenata na studentskoj praksi i knjižničara/mentora utvrdi postoje li razlike među njihovim stavovima o važnosti studentske prakse, kompetencijama koje studenti usvajaju na praksi te osobinama i kompetencijama mentora. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine ispitanika: studenti 2. godine diplomskog studija bibliotekarstva na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i knjižničari Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Korištena je kvalitativna metodologija polustrukturiranih dubinskih intervjua za studente i fokus-grupe za knjižničare. Rezultati su pokazali da obje skupine ispitanika smatraju kako je studentska praksa važna iz ovih razloga: praksa je mjesto upoznavanja studenata s knjižnicom i knjižničarskim poslom, ona je nadopuna studijskom programu te daje uvid u organizacijsku kulturu ustanove. Studenti prednost daju usvajanju generičkih kompetencija (osobito komunikacijske vještine) na praksi, dok knjižničari naglašavaju važnost usvajanja stručnih vještina. Obje skupine navode da su stručne kompetencije mentora važne, ali daju prednost njegovim vrlo razvijenim generičkim vještinama, osobito komunikacijskim vještinama (interpersonalnim i intrapersonalnim vještinama). U istraživanju su sudjelovali samo knjižničari iz Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pa se preporučuje provjera mogućnosti generalizacije istraživanja na uzorcima knjižničara/mentora iz drugih vrsta knjižnica. Rezultati ovog istraživanja mogu biti temelj za osmišljavanje poučavanja knjižničara/mentora. Ovo istraživanje prvo u Hrvatskoj na ovakav način istražuje važnost studentske prakse, kao i to koje kompetencije studenti na praksi usvajaju te koje kompetencije mentor mora imati da bi bio kvalitetan mentor.
knjižnice ; kompetencije ; mentoriranje ; studentska praksa
nije evidentirano
engleski
Mentors – the pillars of practical education of library science students at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb
nije evidentirano
libraries ; competences ; mentoring ; student practical training
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61 (2)
2018.
155-177
objavljeno
0507-1925
1334-6938
10.30754/vbh.61.2.661