Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu (CROSBI ID 265078)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mučnjak, Dorja ; Lisek, Jadranka Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 2; 155-177. doi: 10.30754/vbh.61.2.661

Podaci o odgovornosti

Mučnjak, Dorja ; Lisek, Jadranka

hrvatski

Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Cilj ovog istraživanja bio je da se na uzorku studenata na studentskoj praksi i knjižničara/mentora utvrdi postoje li razlike među njihovim stavovima o važnosti studentske prakse, kompetencijama koje studenti usvajaju na praksi te osobinama i kompetencijama mentora. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine ispitanika: studenti 2. godine diplomskog studija bibliotekarstva na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i knjižničari Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Korištena je kvalitativna metodologija polustrukturiranih dubinskih intervjua za studente i fokus-grupe za knjižničare. Rezultati su pokazali da obje skupine ispitanika smatraju kako je studentska praksa važna iz ovih razloga: praksa je mjesto upoznavanja studenata s knjižnicom i knjižničarskim poslom, ona je nadopuna studijskom programu te daje uvid u organizacijsku kulturu ustanove. Studenti prednost daju usvajanju generičkih kompetencija (osobito komunikacijske vještine) na praksi, dok knjižničari naglašavaju važnost usvajanja stručnih vještina. Obje skupine navode da su stručne kompetencije mentora važne, ali daju prednost njegovim vrlo razvijenim generičkim vještinama, osobito komunikacijskim vještinama (interpersonalnim i intrapersonalnim vještinama). U istraživanju su sudjelovali samo knjižničari iz Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pa se preporučuje provjera mogućnosti generalizacije istraživanja na uzorcima knjižničara/mentora iz drugih vrsta knjižnica. Rezultati ovog istraživanja mogu biti temelj za osmišljavanje poučavanja knjižničara/mentora. Ovo istraživanje prvo u Hrvatskoj na ovakav način istražuje važnost studentske prakse, kao i to koje kompetencije studenti na praksi usvajaju te koje kompetencije mentor mora imati da bi bio kvalitetan mentor.

knjižnice ; kompetencije ; mentoriranje ; studentska praksa

nije evidentirano

engleski

Mentors – the pillars of practical education of library science students at the Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb

nije evidentirano

libraries ; competences ; mentoring ; student practical training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (2)

2018.

155-177

objavljeno

0507-1925

1334-6938

10.30754/vbh.61.2.661

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice
Indeksiranost