Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika (CROSBI ID 676479)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Samoprocjena pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika
Pedagoška profesionalnost učitelja i nastavnika ogleda se u sposobnosti izgradnje kurikuluma škole, nastave i školskih podsustava, organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnog procesa, utvrđivanju učenikovog postignuća u školi, oblikovanju školskog i razrednog ozračja te u uspostavi kontinuiranog partnerstva s roditeljima. Cjeloživotnim učenjem omogućava se kontinuirana podrška profesionalnom rastu i razvoju učitelja i nastavnika od kojih se očekuje spremnost da odgovore na nove izazove suvremenog društva i osiguraju najbolju podršku za razvoj i učenje u školskom kontekstu. Cilj je istraživanja na temelju teorijskih postavki i empirijskog istraživanja utvrditi pedagošku profesionalnost učitelja i nastavnika u slavonskim osnovnim školama. Na temelju samoprocjena 696 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave u trideset osnovnih škola iz pet slavonskih županija utvrđuju se demografske značajke i razina pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika. Rezultati kvantitativnog istraživanja pokazuju da se učitelji i nastavnici samoprocjenjuju izrazito pedagoški kompetentnima, a većina ispitanika navodi da pedagoškim kompetencijama doprinosi kvalitetno inicijalno i cjeloživotno obrazovanje. Najviša razina pedagoške profesionalnosti utvrđena je kod učitelja razredne nastave u odnosu na predmetne nastavnike te kod učitelja i nastavnika koji imaju između pet i dvadeset i pet godina radnoga staža. Nije utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na spol ni stručno i/ili znanstveno usavršavanje učitelja i nastavnika. Obogaćivanjem postojećih programa i/ili implementacijom novih pedagoških kolegija, posebice u nastavničke studijske programe, te kontinuiranim pedagoškim obrazovanjem tijekom rada omogućilo bi se jačanje pedagoške profesionalnosti učitelja i nastavnika neophodne za djelovanje u suvremenoj školi.
kompetencije, učitelji i nastavnici, osnovna škola, inicijalno obrazovanje, cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Self-assessment of the Pedagogical Professionalism of Teachers
nije evidentirano
competences, teachers, elementary school, initial education, lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
36-37.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-82-3
Podaci o skupu
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
predavanje
16.05.2019-17.05.2019
Osijek, Hrvatska