Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja (CROSBI ID 676256)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bilić, Vesna ; Karaula, Antonia Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.). Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 3-3

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Karaula, Antonia

hrvatski

Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja

Zanemarivanje, odnosno nemarno postupanja ili propuštanje zadovoljavanja djetetovih potreba kao i nedostatak odgovarajuće roditeljske brige i njege može utjecati na fizički, emocionalni, intelektualni, socijalni razvoj i dobrobit djeteta. Cilj je ovog rada analizirati učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi na osnovu procjene odgojitelja i studenata predškolskog odgoja, a potom i njihovu procjenu osobne edukacije, kompetencije i učestalost prijavljivanja. U ispitivanju su sudjelovali odgajatelji i studenti ranog i predškolskog odgoja (N=91). Za prikupljanje podataka, uz Upitnik sociodemografskih karakteristika ispitanika, korištena je Skala za procjenu učestalosti zanemarivanja i Skala samoprocjene kompetencije, edukacije i spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja. Rezultati pokazuju da odgojitelji procjenjuju da je zanemarivanje djece relativno često, a ističu neke oblike edukativnog, fizičkog (loša higijenu, neadekvatna odjeća), emocionalnog (ne odgovaranje na emocionalne potrebe), a potom medicinskog zanemarivanja. Za razliku od njih, studenti procjenjuju da zanemarivanje djece nije često. Bez obzira na to što 34, 5% odgojitelja i 22, 5% studenta smatra da o ovom problemu nisu dovoljno educirani, većina ih (95, 3% odgojitelja ; 91, 7% studenata) procjenjuje da su kompetentni za rad sa zanemarenom djecom. Iako je 76, 7% odgojitelja, a 93, 8% studenata iskazalo spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja, samo njih 20, 8% to je i učinilo, a bili su to uglavnom odgojitelji s najviše godina radnoga staža. Problem zanemarivanja djece zbog svoje raširenosti, nedovoljne istraženosti i vrlo ozbiljnih posljedica zahtjeva više stručne pozornosti.

zanemarivanje, djeca rane i predškolske dobi, odgojitelji, čimbenici rizika, posljedice zanemarivanja

nije evidentirano

engleski

Child neglect in early childhood: assessment of the incidence, competences and education of preschool teachers, and readiness for reporting

nije evidentirano

neglect, preschool children, preschool teachers, risk factors, consequences of neglect

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3-3.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Međimurski filološki i pedagoški dani

Višnjić Jevtić, Adrijana

Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Međimurski filološki dani 4

predavanje

26.04.2019-26.04.2019

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija