Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja (CROSBI ID 676256)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bilić, Vesna ; Karaula, Antonia
hrvatski
Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja
Zanemarivanje, odnosno nemarno postupanja ili propuštanje zadovoljavanja djetetovih potreba kao i nedostatak odgovarajuće roditeljske brige i njege može utjecati na fizički, emocionalni, intelektualni, socijalni razvoj i dobrobit djeteta. Cilj je ovog rada analizirati učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi na osnovu procjene odgojitelja i studenata predškolskog odgoja, a potom i njihovu procjenu osobne edukacije, kompetencije i učestalost prijavljivanja. U ispitivanju su sudjelovali odgajatelji i studenti ranog i predškolskog odgoja (N=91). Za prikupljanje podataka, uz Upitnik sociodemografskih karakteristika ispitanika, korištena je Skala za procjenu učestalosti zanemarivanja i Skala samoprocjene kompetencije, edukacije i spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja. Rezultati pokazuju da odgojitelji procjenjuju da je zanemarivanje djece relativno često, a ističu neke oblike edukativnog, fizičkog (loša higijenu, neadekvatna odjeća), emocionalnog (ne odgovaranje na emocionalne potrebe), a potom medicinskog zanemarivanja. Za razliku od njih, studenti procjenjuju da zanemarivanje djece nije često. Bez obzira na to što 34, 5% odgojitelja i 22, 5% studenta smatra da o ovom problemu nisu dovoljno educirani, većina ih (95, 3% odgojitelja ; 91, 7% studenata) procjenjuje da su kompetentni za rad sa zanemarenom djecom. Iako je 76, 7% odgojitelja, a 93, 8% studenata iskazalo spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja, samo njih 20, 8% to je i učinilo, a bili su to uglavnom odgojitelji s najviše godina radnoga staža. Problem zanemarivanja djece zbog svoje raširenosti, nedovoljne istraženosti i vrlo ozbiljnih posljedica zahtjeva više stručne pozornosti.
zanemarivanje, djeca rane i predškolske dobi, odgojitelji, čimbenici rizika, posljedice zanemarivanja
nije evidentirano
engleski
Child neglect in early childhood: assessment of the incidence, competences and education of preschool teachers, and readiness for reporting
nije evidentirano
neglect, preschool children, preschool teachers, risk factors, consequences of neglect
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-3.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Višnjić Jevtić, Adrijana
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
Međimurski filološki dani 4
predavanje
26.04.2019-26.04.2019
Čakovec, Hrvatska