Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Tematske odrednice u literaturi za mlade objavljenoj u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2109. godine (CROSBI ID 676205)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Grgić, Ivona ; Kotromanović, Elizabeta ; Martinović, Ivana Tematske odrednice u literaturi za mlade objavljenoj u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2109. godine // Beyond the Canon (of Children's Literature): Book of Abstracts: The 14th Child and Book Conference, Zadar, Croatia, 8-10 May 2019 / Narančić Kovač, Smiljana (ur.). Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Sveučilište u Zadru, 2019. str. 147-148

Podaci o odgovornosti

Grgić, Ivona ; Kotromanović, Elizabeta ; Martinović, Ivana

hrvatski

Tematske odrednice u literaturi za mlade objavljenoj u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2109. godine

U radu se govori o temama koje su zastupljene u knjigama namijenjenim mladima, a koje su objavljene u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2019. godine. Cilj je rada odgovoriti na sljedeća istraživačka pitanja: 1. Koje su knjige objavljene u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2019. godine namijenjene mladima? 2. Koje su knjige namijenjene mladima objavljene 2016.-2019. godine u Hrvatskoj prkladne za čitanje iz užitka? 3. Koje su teme zastupljene u knjigama za mlade objavljenim u Hrvatskoj u razdoblju 2016.-2019. godine? Budući da ne postoji bibliografija literature za mlade, istraživanje je provedeno na temelju analiza kataloga nakladnika, OPAC-a knjižnica te uvidom u knjige za mlade. Poznato je da mladi u Hrvatskoj ne postižu zavidne rezultate na međunarodnom istraživanju pismenosti te da uglavnom ne vole knjige i čitanje (OECD: PISA 2015: Results in Focus, 2018 ; NCCVO 2016). Ipak, zasigurno je mnogo mladih koji pronalaze užitak u čitanju te da iz knjiga vole učiti. U znanstvenoj literaturi koja se bavi istraživanjem čitalačke pismenosti i procesa čitanja navodi se da su stjecanje znanja i uživanje u tekstu dvije osnovne svrhe čitanja. Odnosno, s obzirom na motivaciju, dvije su osnovne vrste čitanja: pragmatično i literarno-estetsko (Kordigel 1991: 181). Doživljaj užitka čitanja u knjigama vrlo se često rađa u djetetovoj ranoj dobi te raste zajedno s djetetom. Čitanje oblikuje osobnost pojedinca i pomaže razvitku tehnika mišljenja, kao i stvaranja novih ideja (Palani 2012: 91-92). Rezultati ovoga rada mogu biti korisni i primjenjivi znanstvenicima koji se bave literaturom za mlade, nakladnicima, informacijskim stručnjacima i knjižničarima za mlade koji čitaju literaturu za mlade, nastoje o njoj učiti i razumijevati je kako bi unaprjeđivali strategije vrednovanja materijala za čitanje i promicanje čitanja te kako bi mlade angažirali u čitanju. Doprinos ovoga rada ogleda se u činjenici da je tematika literature za mlade u Hrvatskoj nedovoljno istraženo područje te rad može poslužiti kao polazište za buduća istraživanja u tom području.

čitanje, čitanje iz užitka, knjige za mlade, mladi

nije evidentirano

engleski

Topics in Books for Young People published in Croatia between 2016 and 2019

nije evidentirano

literature for young people, books for young people, young people, reading, reading for pleasure

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-148.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Narančić Kovač, Smiljana

Zagreb: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Sveučilište u Zadru

978-953-57604-4-3

Podaci o skupu

14th International Child and the Book Conference (CBC2019): Beyond the Canon (of Children’s Literature)

predavanje

08.05.2019-10.05.2019

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Književnost