Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih motivatora kod odabira prvog poslodavca (CROSBI ID 264779)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Načinović Braje, Ivana ; Aleksić, Ana ; Babok, Lucija Važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih motivatora kod odabira prvog poslodavca // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 7 (2019), 1; 95-108. doi: 10.31784/zvr.7.1.14

Podaci o odgovornosti

Načinović Braje, Ivana ; Aleksić, Ana ; Babok, Lucija

hrvatski

Važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih motivatora kod odabira prvog poslodavca

Privlačnost poslodavca utječe na želju za zapošljavanjem i radom u određenoj organizaciji pa se organizacije sve češće pokušavaju diferencirati od ostalih u sektoru te u mislima potencijalnih zaposlenika stvoriti sliku poželjnog poslodavca. Istovremeno, pojedince na akciju mogu potaknuti razni motivi, intrinzičnog i ekstrinzičnog karaktera. Svrha rada je utvrditi vrstu motivacije kojom su pojedinci vođeni u ostvarivanju vlastitih ciljeva te utvrditi ulogu pojedinih čimbenika motivacije prilikom donošenja odluke o zapošljavanju u određenoj organizaciji. Ciljevi istraživanja su sljedeći: utvrditi razinu intrinzične i ekstrinzične motivacije ispitanika, utvrditi važnost pojedinih obilježja poslodavca prilikom odabira prvog poslodavca te prikupiti saznanja o razlikama u poželjnim obilježjima poslodavca između ispitanika koji su intrinzično i ekstrinzično motivirani. Istraživanje je provedeno u dva navrata tijekom dviju godina korištenjem online anketnog upitnika na uzorku od 165 ispitanika, studenata diplomskih studija, prvostupnika i magistara koji ne mogu naći posao ili su u postupku stručnog osposobljavanja. Utvrđeno je da su ispitanici dominantno motivirani intrinzičnim motivima. Za visokoobrazovane mlade izrazitu važnost prilikom odabira prvog poslodavca imaju mogućnost za stjecanje iskustva u struci i dobri odnosi s kolegama, što dodatno potvrđuje visoku intrinzičnu motivaciju mladih u Hrvatskoj. Skupinu obilježja poslodavca od najmanje važnosti mladima predvode karakteristike organizacije – njena veličina i djelatnost

intrinzična motivacija, ekstrinzična motivacija, prvi poslodavac, generacija Y

nije evidentirano

engleski

The importance of the intrinsic and the extrinsic motivation factors when choosing the first employer

nije evidentirano

intrinsic motivation, extrinsic motivation, first employer, generation Y

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (1)

2019.

95-108

objavljeno

1848-1299

1849-1723

10.31784/zvr.7.1.14

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice