Proizvodi koji pričaju priče - moć naracije u persuaziji (CROSBI ID 676139)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lacković, Stjepan ; Oremović, Arsen ; Maloča, Ivan
hrvatski
Proizvodi koji pričaju priče - moć naracije u persuaziji
U ovome radu bavimo se narativnom teorijom persuazije i njezinom pri- mjenjivošću u suvremenome svijetu oglašavanja. Ta teorija kreće od antropološkoga polazišta koje tvrdi da ljudi upravo preko priča najbolje upijaju poruke koje su im oda- slane te da je njihovo shvaćanje realnosti oblikovano raznim subjektivnim narativima. Iz toga polazišta slijedi teza da persuazija nije toliko racionalan koliko emocionalan proces čiji se uspjeh temelji na kvalitetnome pričanju priča. Prema tome, najutjecajnija ili najpersuazivnija poruka nije ona koja se temelji na racionalnim činjenicama, nego na narativu koji će suptilno apelirati na naše vrijednosti, emocije i estetske preferen- cije. Dakle, pretpostavka je da će upravo dobro ispričana priča o nekome „proizvodu“ utjecati na našu odluku da kupimo određeni komad odjeće, posjetimo neku turističku destinaciju ili glasujemo za određenoga političkog kandidata. Ubrzanim razvojem AV industrije u oglašavanju, povećavaju se i mogućnosti kvalitetnijega i efektivnijega plastičnog oblikovanja poruka kroz priče. Proporcionalno s tim novim trendovima u oglašavanju, raste i potreba za komunikacijskim stručnjacima koji će posjedovati znanja i vještine da kreiraju priču (scenarij) koja će u moru drugih poruka pronaći put do „srca“ potrošača. Nakon što u radu objasnimo važnost narativnoga pristupa u suvremenome oglašavanju, dat ćemo i preporuke za izvođenje nastave iz kreativnoga pisanja scenarija na studijskim programima koji obrazuju komunikacijske stručnjake.
AV industrija, narativna paradigma, marketing, persuazija, pisanje scenarija
nije evidentirano
engleski
Products which tell stories – power of narration in persuasion
nije evidentirano
AV industry, narrative paradigm, marketing, persuasion, scenario writing
nije evidentirano
Podaci o prilogu
471-480.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Menadžment
Barilović, Zlatko ; Jurina, Milan ; Morović, Vinko ; Popović, Goran ; Šimurina, Mile
Zaprešić: Veleučilište Baltazar Zaprešić
978-953-7670-99-3
Podaci o skupu
Znanstveno - stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem 'Menadžment'
predavanje
06.06.2014-07.06.2014
Zagreb, Hrvatska