Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima (CROSBI ID 676126)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Zgrabljić Rotar, Nada ; Kunić, Tamara Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima // Zbornik 2. Informacijska tehnologija i mediji 2017. / Zekanović-Korona, Ljiljana (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2019. str. 87-109

Podaci o odgovornosti

Zgrabljić Rotar, Nada ; Kunić, Tamara

hrvatski

Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima

Interaktivna komunikacija građana na informativnim portalima oblik je građanskog novinarstva na internetu. Publika više nije pasivni primatelj sadržaja, već aktivni sudionik u stvaranju i mijenjanju medijskih sadržaja. Internetu može pristupiti svatko i raspravljati o stvarima koje su mu važne, a Habermasova tvrdnja kako se demokracija u potpunosti može ostvariti upravo tamo gdje građani imaju mogućnost raspravljati time dobiva svoju najveću priliku. No činjenica da građani na internetu mogu interaktivno komunicirati donosi različita pitanja u prostor javne komunikacije, prije svega u etičkom smislu. Cilj ovog rada bio je utvrditi obilježja interaktivne komunikacije građana u komentarima na tekstove objavljene na trima hrvatskim najkomentiranijim portalima s naglaskom na neka etička pitanja. Teorijski uvid u problematiku temeljili smo na recentnim istraživanjima na tu temu. Istraživanje Ruiza i ostalih (2011) koji su istražili komunikaciju građana prema načelima diskurzivne etike na pet svjetskih portala, poslužilo nam je za izradu analitičkih matrica. Po tom modelu u radu su analizirani komentari čitatelja s triju najkomentiranijih hrvatskih portala (Net.hr, 24sata.hr, Index.hr) u razdoblju od 1. siječnja do 31. ožujka 2017. Prema rezultatima koji su pokazali da se 48, 2 % građana koristi komentarima za objavljivanje negativno intoniranih poruka te da 2, 1 % komentara sadrži govor mržnje, može se zaključiti da se građani koriste komentarima kao prostorom za međusobnu komunikaciju i raspravu na etički neprihvatljiv način, s negativnim emocijama, bez kvalitetnog doprinosa sadržaju i temi članka.

internetska komunikacija, interaktivnost, participativno novinarstvo, komentari čitatelja, govor mržnje

nije evidentirano

engleski

Characteristics and Ethical Issues of Interactive Communication of Citizens on Croatian Websites

nije evidentirano

Internet communication, interactivity, participatory journalism, readers comments, hate speech

nije evidentirano

Podaci o prilogu

87-109.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik 2. Informacijska tehnologija i mediji 2017.

Zekanović-Korona, Ljiljana

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-209-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti