Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza i usporedba emisije Co2 u pomorskom prometu (CROSBI ID 426586)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rabadan, Rea Analiza i usporedba emisije Co2 u pomorskom prometu / Slišković, Merica (mentor); Jelić Mrčelić, Gorana (neposredni voditelj). Split, Pomorski fakultet u Splitu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Rabadan, Rea

Slišković, Merica

Jelić Mrčelić, Gorana

hrvatski

Analiza i usporedba emisije Co2 u pomorskom prometu

Onečišćenju zraka, između ostaloga, pridonose emisije ispušnih plinova s brodova čiji je glavni pogonski sustav dizelski motor. Jedan od tih plinova je i ugljični dioksid (CO2), neizbježni produkt izgaranja fosilnih goriva, čije emisije utječu na globalno zatopljenje. Podatci Međunarodne pomorske organizacije pokazuju da pomorski promet ne pridonosi značajno ukupnoj svjetskoj emisiji CO2. Emisije CO2 u pomorskom prometu u razdoblju od 2007. do 2012. godine iznosile su u prosjeku 3, 1% ukupne svjetske emisije CO2. U razdoblju od 2007. do 2012. godine emisije CO2 u pomorskom prometu iznosile su u prosjeku između 739 i 795 milijuna tona godišnje ako se računa prema top- down metodi, odnosno između 915 milijuna tona i 1, 13 milijardi tona godišnje ako se promatraju rezultati dobiveni korištenjem bottom-up metode. Najveće emisije CO2 u pomorskom prometu uzrokuju kontejnerski brodovi, brodovi za prijevoz rasutog tereta te naftni tankeri. Ako se ne ulože dodatni napori za regulaciju i smanjenje emisije CO2, predviđa se da će do 2050 godine u pomorskom prometu doći do povećanja emisije za 50 do 250%. Time bi udio pomorskog prijevoza u emisiji stakleničkih plinova mogao doseći čak 40% ukupne svjetske emisije CO2. S obzirom na katastrofalne učinke emisija ispušnih plinova, suvremenim međunarodnim pravom regulira se zaštita i očuvanje okoliša od njegovog onečišćenja. Najvažniji je Prilog VI MARPOL konvencije i njegovo poglavlje 4 nazvano „Reguliranje energetske efikasnosti brodova” koje predstavlja prvi ikad obvezni globalni režim smanjenja stakleničkih plinova koji pokriva čitavu industriju pomorskog prijevoza.

pomorski promet ; ugljični dioksid ; emisije ; energetska efikasnost brodova

nije evidentirano

engleski

Analysis and comparison of CO2 emission in maritime transport

nije evidentirano

maritime transport ; carbon dioxide ; emissions ; energy efficiency of ships

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

17.05.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

nije evidentirano