Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Budućnost ljudskog u digitalno posredovanom svijetu (CROSBI ID 676078)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Greguric, Ivana ; Vertovšek, Nenad ; Kirinić, Višeslav. Budućnost ljudskog u digitalno posredovanom svijetu // Život u digitalnom dobu : društveni aspekti : zbornik radova druge međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Fedor Rocco" iz područja komunikacija i marketinga = Living in a digital age : social aspect : book of proceedings second Scientific-Professional Conference "Fedor Rocco" Communication & Marketing / Grmuša, Tanja (ur.). Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb, 2016. str. 232-243

Podaci o odgovornosti

Greguric, Ivana ; Vertovšek, Nenad ; Kirinić, Višeslav.

hrvatski

Budućnost ljudskog u digitalno posredovanom svijetu

Digitalno doba, posebno budući trendovi medijskog posredovanja između stvarnog i virtualnog, traži novo razumijevanje ljudskog, osobito u aspektima individualnog i društvenog života. Digitalizacija zbiljskog života i njegovo medijsko posredovanje postavlja pred naše mišljenje zadatak putovanja u samu bit dehumanizacije čovjeka i njegova svijeta. Uranjanje u virtualnu stvarnost, međusobno povezivanje i umrežavanje korisnika interneta, rezultirat će pojavljivanjem novih etičkih pravila i moralnih načela zajednice. U prostoru između pojačanog nadzora i utjecaja na mase, ali i izoliranih pojedinaca i korisnika u virtualnom, odnosno zbiljskom svijetu, razvijat će se novi obrasci društvene komunikacije. Društvene vrijednosti na koje se danas pozivamo izgubit će svoje zbiljsko utemeljenje jer virtualna stvarnost omogućuje bestjelesno lutanje beskrajnim prostorvremenom u kome svaki pojedinac može imati mnoštvo identiteta. Pojmovi kao što su identitet, zbilja, posredovanje ili čovjek, još uvijek se tumače u okviru prevladavajućeg mišljenja koje tim pojmovima pripisuje neko određeno značenje i nije spremno na ustupke. Čovjek je ideologem. Ljudsko je ideologem. Humanost je konvencija. Središnje pitanje suvremenih rasprava o nekoj trenutnoj postavljenosti čovjeka u svijetu jest upravo pitanje mogućnosti mišljenja ljudskog. Čini se kako je došlo vrijeme za ispisivanje novog pojmovnika, jer se u vidokrugu ljudskoga pojavljuju neka nova obličja i tvorbe i njihovo postojanje mora se uzeti u obzir. S obzirom na to da se rađaju u digitalnome svijetu, možemo ih zvati digentitetima. Digitalna komunikacija i nadolazeća digitalna kultura mogu pojedincu donijeti privid osobnog ispunjenja, ali i promjene u percepciji intenziteta otuđenja, odnosno mogućnosti novog poimanja zbiljskog svijeta. Kako se snalaziti u tim virtualnim svjetovima i kakve će posljedice to imati na naš zbiljski svijet? Možemo li, na temelju sadašnjih filozofijskih i znanstvenih istraživanja postaviti obzor takvih, digitalizacijom kulture čovjeka, postavljenih promjena? Čeka li nas između daljnjeg usavršavanja i razvoja kiborgizacije i dronova neka nova online stvarnost poboljšana hologramskim i 3D atributima? Držimo da su promišljanje ljudskog i uspostava primjerenih etičkih načela presudni za opstanak čovjeka kao ljudskog bića.

avatari ; dehumanizacija ; digentitet ; digitalno doba ; dronovi ; internet ; kiborgizacija ; prividna stvarnost

nije evidentirano

engleski

The future of human in a digitally mediated world

nije evidentirano

avatars ; dehumanization ; digital age ; digentity ; drones, Internet ; cyborgization ; networking ; virtual reality ; human

nije evidentirano

Podaci o prilogu

232-243.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Život u digitalnom dobu : društveni aspekti : zbornik radova druge međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Fedor Rocco" iz područja komunikacija i marketinga = Living in a digital age : social aspect : book of proceedings second Scientific-Professional Conference "Fedor Rocco" Communication & Marketing

Grmuša, Tanja

Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb

978-953-57657-8-3

Podaci o skupu

Druga međunarodna znanstveno- stručna konferencija „Fedor Rocco“ "Život u digitalnom dobu: društveni aspekti" = Second International Scientific and Professional Conference 'Fedor Rocco' Marketing and Communications "Living in a Digital Age: Social Aspects"

poster

18.03.2016-18.03.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano