Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Novi mediji i kiborgizirano tijelo kao prostor umjetnosti transhumanizma (CROSBI ID 264709)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Greguric, Ivana Novi mediji i kiborgizirano tijelo kao prostor umjetnosti transhumanizma // In medias res, 2 (2013), 3; 350-364

Podaci o odgovornosti

Greguric, Ivana

hrvatski

Novi mediji i kiborgizirano tijelo kao prostor umjetnosti transhumanizma

Novo određenje čovjeka u transhumanizmu kroz težnju za transcendiranjem prirodno – ljudskog prisutno je i u samoj umjetnosti transhumanizma koja koristi čovjekovo tijelo, nove medije, znanost i tehniku u stvaranju posthumane umjetničke slike čovjeka. Preoblikovanje ljudskog tijela s ciljem nadilaženja njegovih prirodnih mogućnosti postaje inspiracija i utočište umjetnika. Stari atelijer umjetnika zamijenjen je »laboratorijem umjetnosti« koji koristi moć robotike, novih medija, i medicinske zahvate na tijelu čovjeka kao izražajna sredstva umjetnosti. Tijelo je shvaćeno kao medij u kojem se određeni podaci mogu mijenjati. Razlog ovih nastojanja umjetnici vide u propitivanju granica izdržljivosti vlastitog tijela, njegova poboljšanja, dematerijalizacije i izgradnje mnogostrukih identiteta u virtualnoj stvarnosti. Transhumanistička umjetnička slika svijeta u kojoj je prirodni čovjek zamijenjen »kiborškom skulpturom« pridonosi s jedne strane, etabliranju transhumane slike čovjeka u budućnosti, ali istovremeno ukazuje i na moguće implikacije transhumanističkog pristupa ljudskom tijelu. Vjerujemo u to, da se mogu, u ovo još dostatno vrijeme, otvoriti rasprave o etičnosti ovog pristupa.

etika, kiborg, novi mediji, poboljšanje, umjetnost, transhumanizam

nije evidentirano

engleski

New Media and Cyborgised Body as Space of Transhumanism Art

nije evidentirano

art, cyborgisation, media, virtual reality, transhumanism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (3)

2013.

350-364

objavljeno

1848-6304

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice